صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز فناوری Colorbox؛ یک روش جایگزین کارآمد و پایدار برای رنگرزی پوشاک
1401/01/16

فناوری Colorbox؛ یک روش جایگزین کارآمد و پایدار برای رنگرزی پوشاک

Colorbox, The Efficient And Sustainable Alternative For Garment Dyeing

شرکت Jeanologia اخیراً فناوری Colorbox را معرفی کرده است. Colorbox که یک تکنولوژی رنگرزی پوشاک است، می تواند با ارائه روشی کارآمد، سریع و دوستدار محیط زیست، جایگزین روش سنتی رنگرزی پوشاک شود.

رنگرزی یکی از آلاینده ترین فرآیندها در صنعت مد است که هزینه های تولیدی بسیار بالایی دارد. شرکت Jeanologia خود را متعهد به توسعه یک صنعت نساجی اخلاقی و سازگار با محیط زیست می داند. این فناوری جدید، یک جایگزین کارآمد و پایدار محسوب می شود که می تواند نقطه عطف جدیدی در صنعت نساجی به وجود آورد.

فناوری Colorbox اثرات زیست محیطی رنگرزی لباس ها را کاهش می دهد، و در عین حال مصرف منابع و بار آلودگی ها فاضلاب ها را نیز پایین می آورد.

شرکت Jeanologia از طریق ترکیبی عالی از فناوری های اختصاصی خود، راه کارهای فنی پیشرفته ای را در اختیار صنعت قرار می دهد که نتایج تولیدی بهتر را با هزینه های زیست محیطی و تولیدی کمتر تضمین می کند.

انریکه سیلا (Enrique Silla)، مدیر عامل این شرکت اظهار داشته که فناوری Colorbox به صورت قابل توجهی مصرف آب، مواد شیمیایی، انرژی و نمک را در مقایسه با فرآیندهای سنتی رنگرزی پوشاک کاهش می دهد و دستیابی به رتبه پایین EIM را ممکن می سازد. سیلا خاطرنشان کرده: «میانگین صرفه جویی در مصرف آب و مواد شیمیایی، انرژی و نمک در این فناوری به ترتیب 60%، 45% و 76% است».

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

قابلیت تکرارپذیری رنگ برای اولین بار

هزینه اصلی رنگرزی پوشاک، هزینه تکرارپذیری است. با فناوری Colorbox می توان برای اولین بار در کنار کیفیت بالا و کاهش زمان تولید، به تکرارپذیری کامل رسید. شرکت Jeanologia یک مدل عملیاتی با ضریب کارآمدی زیست محیطی جدید برای رنگرزی پوشاک ایجاد می نماید. این فناوری امکان رنگرزی محصول را نه تنها در ابتدای فرآیند، بلکه در هر مرحله از تولید محصول امکان پذیر می کند؛ به همین دلیل زمینه را برای پاسخگویی سریع به خواسته های مشتریان فراهم می آورد.

سیلا توضیح می دهد: «این فناوری به ما امکان می دهد که مهلت های تصمیم گیری در مورد رنگ محصولات را کاهش دهیم؛ زیرا با خلق آن زمان انتظار را بین دو هفته تا 48 ساعت کاهش داده ایم؛ کافی است این عدد را با 48 هفته مورد نیاز در فرآیندهای سنتی رنگرزی مقایسه کنید».

صرفه جویی بیش از 18.2 میلیون متر مکعب در مصرف آب در سال 2021

شرکت Jeanologia به مناسبت روز جهانی آب در 22 مارس، نتایج عددی صرفه جویی زیست محیطی سالیانه خود را منتشر کرد که براساس آن میزان آب های آلوده ای که به لطف وجود این فناوری دیگر به رودخانه ها و دریاها ریخته نمی شوند، اندازه گیری گردید.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

این شرکت در سال 2021، میزان ذخیره آب را افزایش داد که اکنون بالغ بر 18 میلیون و 215 هزار متر مکعب است. این میزان می تواند آب مصرفی سالیانه یک میلیون نفر را تامین کند.

در ضمن شرکت Jeanologia برای اولین بار میزان انتشار کربن را در صورت استفاده از فناوری خود اندازه گیری کرده است. این فناوری در سال 2021 توانسته باعث کاهش 83 میلیون و 800 هزار کیلوگرمی انتشار گاز دی اکسید کربن شود. برای تصفیه این حجم از دی اکسید کربن به یک جنگل 100 هزار هکتاری یا 5 میلیون اصله درخت نیاز است.

این شرکت همچنان به فعالیت در زمینه اهداف زیست محیطی ادامه می دهد که عبارتست از: حذف 100% پسآب های تولید شده در اثر تولید و پرداخت شلوار جین آبی، کاهش مصرف آب به نزدیک صفر و بازگرداندن آب پاک به طبیعت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *