صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ساخت مجموعه جدیدی از پارچه های پنبه ای توسط شرکت سوئیسی Ventile
1400/03/23

ساخت مجموعه جدیدی از پارچه های پنبه ای توسط شرکت سوئیسی Ventile

Making a new collection of cotton fabrics by the Swiss company Ventile

شرکت Ventile روند ساخت مجموعه کاملاً جدیدی از پارچه های 100% پنبه ای قابل بازیافت را در قالب دو نوع پارچه Ventile Eco 430 و Ventile Eco 420 آغاز کرده است. این شرکت مستقر در سوئیس در زمینه تولید کارآمدترین منسوجات پنبه ای طبیعی مناسب برای تمام فصول فعالیت می کند و عموما پنبه موجود در پارچه هایش به صورت پایدار رشد می کنند. این بهترین گزینه برای دوام، قابلیت اطمینان و عملکرد همه جانبه است.
شرکت Ventile با بهره گیری از میراث ساخت پارچه های نوآورانه، توانست اولین پارچه پنبه ای بازیافتی از این نوع را در سال 2018 با نام Ventile Eco Recycled 400 که یک پارچه بازیافتی با وزن زیاد است به بازار عرضه کند. اکنون متخصصان این شرکت دامنه فعالیت خود را گسترش داده و شروع به تولید پارچه های 100% پنبه ای بازیافتی با بافت متضاد با نام های Eco Recycled 430 و Eco Recycled 420 کرده اند؛ این پارچه ها با توجه به بیانیه رسانه ای این شرکت، به صورت قابل توجهی با سایر محصولات قبلی این برند تفاوت دارند.
این برند می خواست آنچه که با نخ های بازیافتی زمخت امکان پذیر است را به چالش بکشد. در نتیجه پارچه های بافته شده ای ساخته شد که ساختاری متشکل از بافت و پود متناقض دارند. این ساختار متشکل از رشته هایی است که قبل از بافت رنگ شده اند و پنج برابر سنگین تر از رشته های مورد استفاده در تولیدات قبلی (اولین های این گروه محصولی) این شرکت هستند. شرکت Ventile می گوید: «ترکیب نخ بازیافتی زبر و سنگین با روش های بافت جناغی و پاناما، منجر به ساخت پارچه هایی با ویژگی های ثابت و یکدست می شود و آنها را برای شستشوی ماشینی مناسب می کند». 
هر دو نوع پارچه 420 و 430 برخلاف پارچه های بازیافتی موجود در بازار، از پنبه 100% بازیافتی ساخته می شوند. مواد اولیه ساخت این پارچه ها از ضایعات برش پیش مصرف تهیه می گردند؛ سپس این پارچه ها تفکیک شده و دوباره به شکل محصول نهایی در می آیند. علاوه بر این، هر دو نوع پارچه 420 و 430 تحت فشار الکترواستاتیک 300 میلی متر تحت آزمایش قرار می گیرند. این پارچه ها با توجه به وزن آنها که 420 و 430 گرم هستند، سنگین ترین پارچه های تولیدی شرکت Ventile محسوب می شوند؛ و گزینه های اکولوژیکی مناسبی برای طراحان کیف، کفش و کت های نیم سنگین به شمار می آیند.دانیل اودرمات (Daniel Odermatt)، مدیر بازاریابی شرکت Ventile می گوید: «زمانیکه ما روند توسعه یک پارچه جدید را طی می کنیم همیشه خواه ناخواه نگاهی به میرات و گذشته خود داریم. پارچه های 420 و 430 انگیزه نوآوری های بعدی ما محسوب می شوند، دقیقاً همانند محققانی که اولین بار در سال 1943 شرکت Ventile را راه اندازی کردند. ما می خواستیم با تولید این محصولات جدید ابعاد دیگری به محدوده زیست محیطی خود بیافزاییم، و با شیوه کار خود در به کارگیری نخ های زمخت و رنگ ها در پارچه های تولیدی مان بازی کنیم و واقعاً از نتیجه کارمان به وجد آمده ایم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *