صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز زالاندو از سال ۲۰۲۳، پایداری را به شرایط فروش محصولات اضافه می کند
1400/10/25

زالاندو از سال ۲۰۲۳، پایداری را به شرایط فروش محصولات اضافه می کند

Europe’s largest online fashion store to only sell sustainable brands from 2023

بزرگترین فروشگاه آنلاین پوشاک در اروپا یعنی Zalando، اعلام کرده است که ویژگی پایداری از سال 2023 برای همه برندهای موجود در این پلتفرم یک الزام خواهد بود.

در حال حاضر 2000 برند مد محصولات خود را از طریق Zalando به فروش می رسانند. همه آنها باید اطلاعات زنجیره تامین خود را در مهلت مقرر ارسال کنند و اگر الزامات تعیین شده توسط شرکت را برآورده نکردند، باید متعهد به بهبود باشند یا فروش خود را در وب سایت به طور کامل متوقف کنند.

برای ارزیابی پایداری و تأثیر اجتماعی آنچه می‌فروشد، این شرکت از ماژول برند و خرده‌فروشی پوشاک پایدار هیگ (Higg BRM) استفاده می‌کند. این ابزار عملکرد یک برند را در زمینه هایی مانند حقوق بشر، دستمزد منصفانه و انتشار دی اکسید کربن می سنجد. استانداردسازی پایداری به این روش به این معنی است که همه برندها قابل مقایسه خواهند بود، که موجب می شود تنوع عبارات گیج کننده در مورد اخلاق و دوستی با محیط زیست کاهش یابد.

اما این چیزی بیش از راهی برای Zalando است تا اطمینان حاصل کند که الزامات اخلاقی و زیست محیطی توسط مارک هایی که می فروشد برآورده می شود. این سیستم برای تغییر بهر کل صنعت فشار می آورد تا چالش های پیش روی برندهای مد واضح تر باشد. داده‌های جمع‌آوری‌شده، ایجاد راه‌حل‌هایی را برای مشکلات رایج در بین برندهای مد امکان‌پذیر می‌سازد.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

تصمیم Zalando برای الزام برندهای موجود در وب سایت خود به استفاده از Higg BRM به عنوان یک کاتالیزور برای گرد هم آوردن صنعت به سمت یک سیستم استاندارد برای اندازه‌گیری پایداری عمل خواهد کرد. آمینا رزوی، مدیر اجرایی ائتلاف پوشاک پایدار می گوید: ” اینگونه است که می‌توانیم تغییرات پایدار را اجرایی کنیم و به آن دست یابیم.”

خلاص شدن از شر برندهایی که با پایداری مطابقت ندارند ممکن است حرکتی جدی به نظر برسد، اما کیت هاینی، مدیر پایداری Zalando می‌گوید این اقدام درستی است. او به WWD گفت: “ما معتقدیم که این کار درستی است و ما یک پیوند مهم بین پایداری و موفقیت تجاری مستمر کسب و کارمان می بینیم.”

گزارشی از پلتفرم شخصی‌سازی تجارت الکترونیک، Nosto، نشان می‌دهد که در میان جامعه، نگرانی در مورد تأثیرات محیطی و اخلاقی لباس‌هایی که می‌پوشیم در حال افزایش است. بیش از نیمی از مصرف کنندگان مد در حال حاضر از برندها انتظار پایداری دارند و تقریباً 30 درصد اگر متوجه شوند شرکتی به این هدف متعهد نیست، خرید از آن را متوقف می کنند. این تغییری در افکار عمومی است که آنهایی را که از سازگاری خودداری می‌کنند در خطر خروج از تجارت پوشاک قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

کیت هاینی می گوید “به عنوان پلتفرم آنلاین پیشرو در اروپا در زمینه مد و سبک زندگی، می‌خواهیم کیفیت محصولات را بالا ببریم، ابتدا برنامه ریزی کنیم و شرکای خود را برای توجه به مهم‌ترین مسائل امروز به روند برنامه ریزی شده خود ملحق کنیم یعنی: تغییرات آب و هوا، استفاده بهینه از منابع و رعایت حقوق کارگران.»

تصمیم زالاندو لحظه مهمی برای صنعت مد است. با وجود برندهای بسیار زیاد در این پلتفرم، هاینی امیدوار است که استفاده از یک ابزار در چنین مقیاس بزرگی، سایر شرکت‌ها را تشویق کند که همین کار را انجام دهند و استانداردی جهانی برای معنای واقعی پایداری ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *