صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز توسعه منسوجات ساخته شده از میکروب ها
1401/03/28

توسعه منسوجات ساخته شده از میکروب ها

Modern Synthesis raises $4.1m to grow fashion textiles from microbes

شرکت استارتاپی Modern Synthesis که در زمینه تولید زیست ماده ها فعالیت می کند و در بریتانیا قرار دارد؛ حدود 4.1 میلیون دلار سرمایه اولیه را جذب کرده است. قرار است این بودجه صرف سرعت بخشیدن به روند توسعه پلتفرم نساجی ثبت شده این شرکت شود. در ضمن یک کارخانه نمونه قرار است با همین بودجه در جنوب لندن ساخته شود.

این بودجه به شرکت Modern Synthesis در دستیابی به اهداف بلند مدت خود برای جایگزینی پارچه های سنتی مشتق شده از الیاف پتروشیمی و حیوانی کمک خواهد کرد؛ به همین دلیل قادر است سهم صنعت مد را از انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی های پلاستیکی کاهش دهد.

شرکت های سرمایه گذار این پروژه عبارتند از: Collaborative Fund، AgFunder، Acequia Capital، Petri Bio، Ponderosa Ventures، Possible Ventures، IMO Ventures، Taihill Venture، Parley for the Oceans، Climate Capital Collective و پیر دنیس مدیر عامل سابق شرکت Jimmy Choo.

پلتفرم Modern Synthesis از میکروب ها برای رشد مواد بی ‌بافت با کارآیی بالا استفاده می کند. توسعه این روش نزدیک به 10 سال طول کشیده و بر پایه ظرفیت باکتری ها برای تبدیل شکر موجود در ضایعات کشاورزی به نانو سلولزها استوار است.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

امروزه بیش از پیش از میکروب ها برای تولید پارچه های جدید استفاده می شود. شرکت Polybion در ماه مارس اعلام کرد که اولین کارخانه سلولز باکتریایی جهان متعلق به خود را توسعه خواهد داد؛ شرکت های Nanollose و von Holzhausen نیز در حال عقد یک قرارداد مشارکتی برای کار بر روی تولید مواد جایگزین چرم با استفاده از سلولزهای میکروبی هستند. طبق تحقیقات اخیر، سرمایه گذاری ها بر روی نسل بعدی مواد تقریباً 3 برابر شده و تنها در سال 2021 به 980 میلیون دلار رسیده است؛ از اینرو در آینده ای نزدیک مواد مشتق شده از میکروب ها در همه جا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.جین کین (Jen Keane)، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Modern Synthesis می گوید که عکس العمل دنیای مد نسبت به اقدام آنها، بی شک آنها را متواضع تر کرده است. سرمایه گذاری های اخیر باعث شده تا آنها به گروهی از سرمایه گذارانی بپیوندند که با خوش بینی برای آینده بهتر تلاش می کنند؛ قطعاً این همکاری باعث خلق تجربیاتی ارزشمند از دو صنعت بیوتکنولوژی و مد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *