صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز تبدیل فوری تصاویر دو بعدی پارچه به سه بعدی
1400/07/07

تبدیل فوری تصاویر دو بعدی پارچه به سه بعدی

Instant conversion of 2D to 3D

شرکت Frontier که در تایپه تایوان مستقر است، در زمینه توسعه سرویس اجاره نرم افزار (SaaS) فعالیت می کند. هدف این شرکت از توسعه این سرویس، دیجیتالی کردن مواد اولیه پارچه ها، ارتقای مدیریت زنجیره تامین و افزایش قابلیت های طراحی سه بعدی است؛ این شرکت این سرویس را تحت عنوان 3D Fabric Creator بر روی پلتفرم خود عرضه کرده است.

سرویس 3D Fabric Creator با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تصاویر دو بعدی اسکن شده را به دارایی های قابل تطبیق طراحی گردیده سه بعدی تبدیل می کند؛ این روند مستلزم ساخت نقشه های اصلی بافت منسوجات است. این نقشه ها کاربرد فراوانی دارند و از آنها برای نمونه سازی مجازی (مانند نقشه های برجسته توپوگرافی) استفاده می شود. از این رو طراحان سه بعدی به راحتی می توانند فایل های مواد را مستقیماً به محیط طراحی سه بعدی وارد کنند.

موریتز سونتایمر (Moritz Sontheimer)، متخصص هوش مصنوعی شرکت Frontier در این باره می گوید: «اسکن مواد اولیه باید به گونه ای باشد که بتواند فراداده های بافتی منسوجات مانند زبری، جابجایی و حجم فیزیکی آنها را بازتولید کند؛ به گونه ای که این نقاط داده بتوانند در پلتفرم های مختلف طراحی مورد استفاده قرار بگیرند. ما این مزیت را داریم که مدل هایی را از یک پایگاه داده بسیار بزرگ و باکیفیت بسازیم؛ چنین قابلیتی به ما این امکان را می دهد تا دقت خود را به صورت مستمر افزایش دهیم».

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

به گفته Frontier تقاضای زیادی برای تولید محصولات دیجیتالی وجود دارد؛ زیرا روز به روز برندهای بیشتری وارد این عرصه می شوند. سرویس 3D Fabric Creator نه تنها نقاط داده اصلی یک پارچه را تولید می کند؛ بلکه به کاربران این امکان را می دهد تا داده های مواد را برای استفاده در سیستم های طراحی مختلف به اشتراک بگذارند. در نتیجه طراحان برندها دیگر نیازی به پیدا کردن تامین کنندگان مواد دیجیتالی و یا همکاری با آنها از طریق پلتفرم های ثالث ندارند.

هدف اصلی Frontier این است که با زنجیره تامین همکاری کند تا طراحی سه بعدی تا حد امکان ساده و آسان شود. هدف این است که شکاف فناورانه بین برندها و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین پر شود تا تمام داده های مرتبط با مواد از مشخصات و توضیحات متنی گرفته تا ساختار پارچه و علم مواد، از طریق فضای ابری قابل ارتقا و دستیابی باشند. کاربران Frontier از یک مدل تولید محتوای کاربری استفاده می کنند که به آنها امکان کنترل کامل بر IP محصول و دسترسی به آن را می دهد. در ضمن Frontier از یک مدل پرداختی بهره می برد که نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *