صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت ردیابی پیوندهای به کار رفته در تولید مد
1399/06/13

ردیابی پیوندهای به کار رفته در تولید مد

Tracing the Links in Producing Fashion

صنعت مد از تجارت باستان در امتداد جاده ابریشم گرفته تا زنجیره های تأمین چند لایه مدرن، همیشه یک جنبه جهانی داشته است. این موضوع در هیچ کدام از بخش های دیگر تولیدات صنعتی به اندازه مد مشهود نیست. تحقیقات انجام گرفته در زمینه تولیدات صنعت مد، مسیرهای تولید را از الیاف تا پارچه و در نهایت تا مد پیگیری می کند. با انجام این فرآیند، داده های مرتبط با پیوندهای متنوع در زنجیره تأمین مد به صورت دقیق بررسی می شوند و پیشرفت یا عدم فقدان پایداری در این چرخه ها که تولید و نوع الیاف را تعیین می کنند، مشخص خواهد شد.

تولید پوشاک

تبدیل الیاف به پوشاک و به وجود آمدن مد

همه چیز با تبدیل الیاف خام (می توانند مصنوعی، پنبه ای، سلولزی یا انواع دیگر مثل پنبه باشند) به نخ یا پارچه آغاز می گردد. تولید پارچه بیش از نیمی از میلیون ها کارخانجات تولید منسوجات در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است و صدها میلیارد دلار کسب سرمایه می کند. در ادامه برای اینکه پارچه به پوشاک تبدیل گردد، باید مرحله برش، ساخت و تزئین اجرا شود. این بخش هم بسیار باارزش است که پیش بینی می گردد ارزش آن تا سال 2021 تا یک پنجم رشد کند.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

جریان های تجاری پیچیده

محصول کامل شده به منظور خرده فروشی و برطرف کردن تقاضای مصرف کننده در سطح ملی و در سراسر جهان پخش می شود. این بخش برخی از جریان های پیچیده تجاری و تغییرات ناگهانی صادرات و واردات جهانی را ترسیم می کند. همچنین بررسی تعداد سرسام آور شاغلین صنعت مد نشان می دهد که از هشت نیروی کار جهانی حداقل یکی در این صنعت مشغول به کار است.
این اطلاعات به تسلط مداوم چین اشاره دارند. اگر آسیا به عنوان رهبر جهانی تولید پارچه در نظر گرفته شود، چین به عنوان محرک اصلی آن عمل می کند. هیچ شکی در زمینه تولید پوشاک وجود ندارد که از سه لباس فروخته شده در سطح جهانی یکی جزء تولیدات چین است. چین در زمینه تجارت با ایالات متحده آمریکا رقابت تنگاتنگی دارد.

تولید مد پایدار

آیا چین در زمینه فرآیندهای پایدار نیز پیشرو و پیشگام است؟ اطلاعات موجود نشان می دهد که هیچ بخشی از زنجیره تأمین چین پیشرفت قابل توجهی در زمینه پایداری نداشته است. طرح ها و نوآوری های تأیید شده متنوع فقط درصد کوچکی از کارخانه ها را پوشش می دهند.
برای درک بیشتر تولید پایدار به انجام تحقیقات بیشتر و دقیق تری در زمینه پنج الیاف اصلی، یعنی پنبه، مصنوعات، سلولزها (از جمله ویسکوز)، پشم و ابریشم، و بخش های فرعی پایدار آنها، و همچنین الیاف درختی کمتر مورد توجه قرار گرفته مثل کتان و کنف مورد نیاز است.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

کفش، اکسسوری ها و جواهرآلات

همچنین چرم و پیشرفت های ایجاد شده توسط کار گروه چرم در زمینه کفش مورد توجه قرار گرفته است. این بخش همچنین جواهرآلات به خصوص جواهرات ظریف را بررسی کرده، و منشأ فلزات و سنگهای آنها، و تأثیرات اجتماعی و زیست محیطی را در درون زنجیره های تأمین مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *