صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز چگونه از تجارتمان در برابر تأثیر کرونا محافظت کنیم؟!
1398/12/23

چگونه از تجارتمان در برابر تأثیر کرونا محافظت کنیم؟!

ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن، یعنی کووید 19 (Covid-19)، اکنون به یک بیماری واگیردار جهانی تبدیل شده است. استخراج کردن دلایل ایجاد این بیماری واگیردار، روشی است که به ما جهت پیدا کردن دلایل عدم‌موفقیت مکانیسم جهانی که نتوانست در برابر سرعت گسترش این بیماری مقاومت کند و هنوز نتوانسته است تا درمانی برای این بیماری کشف نماید، کمک خواهد کرد.
اکنون ما در وضعیتی قرار داریم که هم باید آگاه و هم باید مراقب باشیم تا از خودمان و کسب‌و‌کارمان در برابر این بیماری محافظت کنیم، اما قطعا نمی‌توان فکر کردن در مورد چرایی قرار گرفتن جهان در این موقعیت را از ذهن بیرون کرد.
وقتی بر روی دلیل اصلی جهان امروز متمرکز می‌شویم، به درک این واقعیت نیاز داریم که قرنطینه و منزوی شدن دارای مفهوم یکسانی نیستند، هر چند که برای این دو واژه در فرهنگ لغت، معنی یکسانی درج شده است. بشر نمی‌تواند در انزوا زنده بماند، جامعه را به‌عنوان یک بخش کلی می‌توان قرنطینه کرد، اما همه‌ فعالیت‌های آن (حداقل اصلی) باید ادامه پیدا کند.
افراد یا بیمارستان یا خانه را می‌توان جهت مقاومت در برابر گسترش بیماری با دقت از هم جدا کرد، اما نیازهای اصلی باید برآورده شوند. یک شهر و کشور می‌توانند قرنطینه گردند، اما همه خدمات مربوط به شهروندان باید حالت کاربردی خود را حفظ کنند. اگر چین بتواند موضوع قرنطینه شدن را پیش برد، افراد حقیقی نمی‌توانند با ترک کردن شهر و یا کشور خود باعث گسترش بیماری در سراسر جهان شوند.

سهم تولیدات چین در صنایع انتخاب‌شده سال 2018

صنعت سهم تولید جهانی در چین در سال 2018  سهم صنایع صادراتی، درصد کلی سال 2018 تأثیر بر روی زنجیره تأمین جهانی
کالاهای خانگی 35% 33% زیاد
کالاهای مربوط به تکنولوژی پیشرفته 46% 27% زیاد
پوشاک و نساجی 54% 23% زیاد
ماشین‌آلات 38% 14% متوسط
لاستیک و پلاستیک 38% 8% متوسط
کالاهای دارویی و پزشکی 29% 8% متوسط
محصولات شیمیایی 42% 7% متوسط

اگر دوباره به منابع احتمالی اولین آلودگی انسانی نگاه کنیم (براساس رسانه‌های جهانی)، هنوز هم می‌توانیم درک کنیم که نزدیک شدن به یک تحقیق بدون بررسی نیاز انسانی (نیاز برای حل مشکل بشر) یک اشتباه بسیار بزرگ است، اما حتی انگیزه سودآوری نیز یک اشتباه محسوس خواهد بود.
با توجه به واقعیت امروزی جهان، ما به محافظت از خودمان (محافظت در برابر کرونا) نیاز داریم یا باید با اتخاذ بعضی از اصول در سبک‌ زندگیمان با واقعیت زندگی کنیم (سبک زندگی همراه با کرونا). ما به بازنگری استراتژی‌های کسب‌و‌کارمان نیز نیاز داریم. این مطالب تلاش خواهد کرد تا بعضی از روش‌های مناسب را توصیف کند که در کوتاه‌مدت می‌توانند اجرا گردند، اما مزیت‌هایی هم در کوتاه‌مدت و هم در بلند‌مدت می‌توانند ایجاد نمایند.

وحشت نکنید، بلکه آگاه باشید

اگر هراسان و وحشت‌زده باشید، عقل و فکرتان کار نمی‌کند. اجازه ندهید تا افکار هراس‌انگیز به ذهنتان خطور کند، به جای آن خودتان را با افکاری که به شما آرامش و آگاهی می‌دهد، مشغول نمایید. این موضوع به این معنی نیست که با بی‌خیالی و سبک‌سری به این بیماری بیندیشید و بدون‌آگاهی بمانید. شما به حفظ احتیاط‌های لازم نیاز دارید و به‌عنوان یک انسان همیشه باید مواظب باشید. متمرکز شدن بر روی اعتقادات بشری به شما قدرت لازم برای غلبه بر اینگونه وضعیت را خواهد داد.
به یاد داشته باشید که کرونا هنوز هم یک ویروس است و بشر می‌تواند بر آن غلبه کند. فقط علم و بعضی از دانش‌های موجود می‌توانند به ما کمک کنند، بنابراین ما می‌توانیم آنها را تمرین و پیاده‌سازی کنیم. ما به در نظر گرفتن مسئولیت‌پذیری مردم در کسب‌و‌کارمان نیاز داریم. ما به آگاه کردن مردمی که با کرونا زندگی می‌کنند، احتیاج داریم. محل کسب‌و‌کار همانند تمرین اطفاء حریق ممکن است تمرین مقابله با کرونا نیز داشته باشد.

آیا فشارهای تورمی باعث توقف رشد تولید در ترکیه می شود؟

احتیاط‌های لازم را حفظ نمایید و روش‌های کاهش قیمت را پیدا کنید

ما در این وضعیت نباید به اجبار موجب رشد قیمت‌ها شویم، بلکه ما باید بسیار استراتژیک گردیم تا بتوانیم مزیت خودمان را در صورتیکه بتوانیم در این زمان آشفتگی زنده بمانیم، افزایش دهیم. صادرات جهانی قطعا کاهش خواهد یافت و تأثیر آن قطعا بر روی صنعت پوشاک و نساجی نیز لمس خواهد شد.
ما در این وضعیت به تمرکز بر روی توانایی‌های خودمان جهت کاهش ریسک نیاز داریم. ما بدون ناامید شدن از گرفتن سفارشات به درد نخور، باید بر روی خط تجارت قابل‌اعتماد تکیه کنیم. به یاد داشته باشید که اگر این وضعیت در اروپا و ایالات متحده بدتر شود، باید اعتماد و تعهدات مشتریانتان مورد آزمایش قرار گیرد. در همه قراردادهایی که منعقد می‌کنید، باید اطمینان حاصل نمایید که بندهای آن از شما مراقبت می‌نمایند. اگر پایگاه مشتری اصلی شما کوچک شود، شما به اتخاذ سیاست انقباضی نیاز خواهید داشت.
با توجه به واقعیت امروزی جهان، ما به محافظت از خودمان (محافظت در برابر کرونا) نیاز داریم یا باید با اتخاذ بعضی از اصول در سبک‌ زندگیمان با واقعیت زندگی کنیم (سبک زندگی همراه با کرونا). قطعا همیشه یک فرصت جهت پیدا کردن راه‌حل جایگزین (که باید ایمن باشد) بازار وجود خواهد داشت که باعث ایجاد تنوع در مجموعه‌ای از پروژه‌ها و برنامه‌ها می‌شود.
اکنون زمان متمرکز شدن بر روی کاهش قیمت‌هاست و نباید کارکنان شرکتتان را بیشتر تحت فشار قرار دهید، بلکه باید با تشویق و انگیزه دادن به آنها با زمان چالش‌بر‌انگیز مبارزه کنید. غریزه زنده ماندن بشر باعث یافتن راه‌حل خواهد شد. بنابراین اکنون بهترین زمان راه‌اندازی ابزارهای کارآمدتان است که تا امروز قادر به اجرای آنها نبودید.

کارآیی زنجیره تأمین و مدیریت مالی را افزایش دهید

در این زمان حساس بیش از هر چیزی به بررسی وجوه نقد خودتان بپردازید تا دچار ورشکستگی نشوید، چون به یاد داشته باشید که در این موقعیت به اندازه کافی از سوی بانک‌ها یا دیگر مؤسسات مالی پشتیبانی نخواهید شد. اگر شما یک کسب‌و‌کار خوب دارید، بر روی ایجاد روابط متمرکز شوید و بر روی زنجیره تأمین خودتان اعتماد کنید تا بتوانید مزایایی را از طریق شرکای عرضه‌کننده به‌دست آورید.
اگر هنوز به ارزش تأمین‌کنندگان در دستیابی به اعتماد پی نبرده‌اید، لطفا از این پس از آنها استفاده کنید. کمترین موجودی ممکن را حفظ نمایید و کارآیی زنجیره تأمین را افزایش دهید. اغلب کسب‌و‌کارها به‌دلیل مدیریت مالی ضعیف با شکست روبه‌رو می‌شوند، اما اکنون زمانی است که شما می‌توانید بر روی این قضیه تفکر کنید و کارآیی مالی خودتان را بیشتر نمایید.
هزینه‌یابی پسین و پیشین را با دقت انجام دهید و جنبه‌های مالی و عرضه سفارشات را مرور کنید، همچنین ترجیحاتی که در هنگام سفارشات برای کسب‌و‌کار شما مناسب است را تنظیم نمایید. برای کاهش ضرر و زیان بهتر است که سفارشات کمتری را قبول کنید. کسب‌و‌کارها در این مقطع به‌دلیل بی‌نظمی و سوء مدیریت مالی عمدتا با شکست مواجه می‌شوند.

به دنبال بازارهای محافظت‌شده در برابر کرونا باشید

یک مطالعه دقیق بر روی بازارها در همه جهت‌ها (افقی یا عمودی) از نظر جغرافیایی یا دسته یک محصول داشته باشید. مد روز یک کالای اصلی محسوب نمی‌شود، اما هنوز هم پوشاک و منسوجات جزء ضروریات هستند. زندگی همراه با کرونا ممکن است فرصت‌های جدیدی را برای بازار ایجاد نماید. در یک وضعیت قرنطینه‌شده، ظرفیت هزینه کردن مردم رو به کاهش خواهد بود.
فروش پلتفرم‌های آنلاین در این زمان افزایش پیدا می‌کند، در حالیکه احتمالا فروشگاه‌های فیزیکی سهم بیشتری از تجارت را از دست می‌دهند. شما با یک مطالعه دقیق بر روی بازار خواهید توانست تا با نوآوری‌های لازم در فرآوری محصولات و تولیدات به پیش بروید.
اکنون وقت متمرکز شدن بر روی توسعه بسیاری از رویاهایست که نتوانستید در زمان خوب به آنها رسیدگی نمایید (به‌دلیل از دست دادن اولویت). برخی از قطب‌های تولید جهانی مانند چین، ویتنام و کره جنوبی به شدت تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، بنابراین فضاهایی در بازار جهانی هنوز برای شما وجود خواهد داشت. اما در بازه‌ زمانی متوسط تا بلند‌مدت، چین دوباره احیا خواهد شد و اگر بازار در اروپا و ایالات متحده نتواند بازیابی شود، شما به ایجاد شانس‌های بزرگی در تولید مجموعه‌ای از پروژه‌ها و برنامه‌ها نیاز خواهید داشت.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

اعتماد به نفس را ایجاد نمایید

ما امروز می‌توانیم درک کنیم که اگر مواد خام و بازار یک تجارت در کنترل خودش باشد، بسیار پایدار است. همیشه صنایعی مانند پوشاک و نساجی به پس‌لرزه‌های جهانی و منطقه‌ای بسیار حساس بوده‌اند. بنابراین یک تاجر هوشمند به ارائه برنامه متوسط تا بلند‌مدت خواهد پرداخت تا وابستگی جهانی به کسب‌و‌کار خود را کاهش دهد.
اگر این برنامه کامل هم نباشد، باید حداقل برای یک بخش از تجارت در برابر مدل تجارت بد ایمن باشد. اکنون نه تنها در بنگلادش، بلکه هر کسی در اروپا و ایالات متحده به اتخاذ استراتژی‌هایی جهت افزایش اعتماد به نفس خود نیاز دارد. همیشه این مسئله را درک کنید که بنگلادش دارای جمعیت بسیار زیادی است و مصرف آن همیشه به سیر صعودی ادامه خواهد داد.
کشوری که در این موقعیت قرار گرفته باشد، یک بازار بزرگ (جمعیت) در اطراف آن وجود دارد. برای تأمین مواد اولیه، مشاغلی که مراحل ارزش افزوده بیشتری را در خانه ایجاد می‌کنند، امروزه ایمن‌تر هستند. با این حال ادغام درونی مشاغل در کشور برای غلبه بر این وضعیت کمک‌کننده خواهد بود.

بر روی دامنه تحول تأکید نمایید

همیشه روش‌هایی جهت غلبه بر مشکلات وجود دارد. بعضی از آنها مورد علاقه و بعضی دیگر مورد رضایت نیستند. ممکن است شما در یک منطقه راحت به کار تجاری عادت داشته باشید. واقعیت امروز شاید به شما کمک کند تا از منطقه راحتی و آسایش خود خارج شوید و موقعیت‌های جدیدی را خلق نمایید. ما فقط به داشتن صداقت جهت یافتن دامنه‌های تحول نیاز داریم تا با حفظ کردن آگاهی و هوشیار بودن، همه چشمان را باز نگه داریم.
امروزه صنعت نساجی بنگلادش، پروژه‌ای به نام “برنامه تنظیم تحول” را برای صنعت پوشاک و نساجی آغاز کرده است تا به بخش‌ها و تجارت‌های این صنعت جهت یافتن روش‌هایی برای تحول کمک نماید. ما امروزه در مرحله کاهش سطح پیشرفت پروژه قرار داریم و اگر نتوانیم روشی را برای تحول کشف کنیم، نمی‌توانیم مسیری را برای پایداری و رشد بیشتر پیدا نماییم.
تحول به معنی نوعی تغییر اساسی است که به‌صورت آگاهانه انجام می‌گیرد. اگر تحول در زمان فراوانی انجام شود، بسیار مناسب‌تر و بهتر خواهد بود. با این حال بیشتر مردم به انتخاب تحول علاقه‌ای ندارند و تا با مشکلات دست به گریبان نشوند، آن را انتخاب نمی‌کنند. بنابراین تا دیر نشده است، تحول را در تجارت خود به کار بگیرید. شما ممکن است امروز به صنعت نساجی بنگلادش ملحق شوید، بنابراین نوآوری STB به شما کمک خواهد کرد تا یک روش واقعی و عینی از تحول را در این اوضاع بحرانی پیدا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *