صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز قیمت منسوجات چینی به دلیل قطع برق ممکن است 30 تا 40 درصد افزایش یابد
1400/08/17

قیمت منسوجات چینی به دلیل قطع برق ممکن است 30 تا 40 درصد افزایش یابد

Chinese textile prices may go up 30-40% due to power cuts

قیمت منسوجات و پوشاک تولید شده در چین به دلیل تعطیلی برنامه ریزی شده در استان های صنعتی جیانگ سو، ژجیانگ و گوانگدونگ احتمالا در هفته های آینده 30 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت. این تعطیلی ها به دلیل تلاش دولت برای کاهش انتشار کربن و کمبود تولید برق به دلیل کمبود زغال سنگ از استرالیا است.

طبق قوانین جدید دولت، کارخانه‌ها در چین نمی‌توانند بیش از 3 روز در هفته کار کنند. برخی از آنها فقط 1 یا 2 روز در هفته مجاز هستند، زیرا در روزهای باقیمانده برق در کل شهر(های صنعتی) قطع خواهد شد. در نتیجه، انتظار می رود قیمت ها در هفته های آینده 30 تا 40 درصد افزایش یابد.

تعطیلی های برنامه ریزی شده بین 40 تا 60 درصد است و احتمالاً تا دسامبر 2021 ادامه خواهد داشت، زیرا دولت چین در مورد مهار انتشار گازهای گلخانه ای قبل از بازی های المپیک زمستانی برنامه ریزی شده برای 4 تا 22 فوریه 2022 در پکن جدی است. لازم به ذکر است که تقریباً نیمی از استان های چین به اهداف مصرف انرژی خود که توسط دولت مرکزی تعیین شده بود اهمیت ندادند. این مناطق اکنون در حال انجام اقداماتی مانند کاهش عرضه انرژی برای رسیدن به هدف سالانه خود برای سال 2021 هستند.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

یکی دیگر از دلایل خاموشی های برنامه ریزی شده برق، عرضه بسیار کم در سطح جهانی است، زیرا پس از برداشته شدن قرنطینه های ناشی از COVID-19 که شاهد بازگشت اقتصادی در سراسر جهان هستیم، تقاضا افزایش یافته است. با این حال، در مورد چین، «به دلیل روابط تیره‌ چین با استرالیا، واردات زغال سنگ از استرالیا کم شده است».

چین تامین کننده اصلی چندین محصول از جمله منسوجات و پوشاک به سراسر جهان است. از این رو، ادامه بحران برق منجر به کمبود این محصولات می شود و زنجیره تامین جهانی را مختل می کند.

در بخش داخلی نیز نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین ممکن است پس از رشد بیش از 12 درصدی در نیمه اول سال 2021 به حدود 6 درصد در نیمه دوم سال 2021 کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *