صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز قرارداد PTA هند و ایران
1398/08/05

قرارداد PTA هند و ایران

قرارداد PTA هند و ایران که قرار است تا پایان سال 2019 منعقد شود
سفیر ایران در هند، اخیرا گفت که هند و ایران می‌ توانند توافقنامه تجارت ترجیحی (PTA) را تا پایان سال، با تشریفات بسیار محدود، منعقد کنند. با این حال، او گفت که توافقنامه حفاظت از سرمایه‌ گذاری دوجانبه پیشنهادی (BIPA) مدتی به طول خواهد انجامید زیرا جزئیات موجود در این توافق نامه نیاز به تائیدیه و اثبات بیشتری دارد.
با توجه به یک نشست تعاملی در زمینه فرصت‌ های تجاری در ایران با حمایت اتاق بازرگانی و صنایع PHD در دهلی‌ نو، کمیته مالیات بر مالیات مضاعف (PHDCCI)، اشاره کرد که این قرارداد تاییدیه دولت هند را دارد و این در حالی است که تایید طرف ایرانی در این جبهه در دست بررسی می باشد.
وی همچنین گفت که در چند سال گذشته، بیش از ۲۶ تفاهم‌ نامه همکاری بین هند و ایران برای ترویج روابط تجاری و اقتصادی به امضا رسیده‌ است.
او افزود که تجارت دو جانبه بین این دو در طی سال مالی ۲۰۱۷ – ۱۸ به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسید که ممکن است در چند سال آینده به میزان ۳۵ میلیارد دلار دست یابد، قبل از اینکه به ۵۰ میلیارد دلار با مذاکرات تجاری و قراردادهای مورد نظر و نهایی بین دو طرف در بالاترین سطح برسد.
سفیر ایران در هند پیشنهاد کرد که مبادله کالا بین دو طرف باید تحت یک مکانیسم تجاری متفاوت، حداقل برای ترویج و افزایش روابط تجاری کالاها در بخش کشاورزی و داروسازی تشویق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *