صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز رونمایی چین از طرح های جدید استاندارد پنبه پایدار
1400/04/22

رونمایی چین از طرح های جدید استاندارد پنبه پایدار

China unveils plans for new sustainable cotton standard

چین در راستای پاسخ به ادعاهای غربی ها مبنی بر کار اجباری در ناحیه خودمختار سین کیانگ (Xinjiang)، منطقه ای که 80% تولید پنبه این کشور را بر عهده دارد؛ از ابتکار عملی با هدف تدوین استاندارد و گواهینامه استاندارد پنبه پایدار مستقل داخلی رونمایی کرد.
برنامه توسعه پایدار پنبه چین، توسط انجمن پنبه چین (موسوم به CCA) و سایر سازمان های صنعتی مرتبط راه اندازی شده است. این برنامه در راستای اهدافی مانند ایجاد یک استاندارد و سیستم صدور گواهینامه پنبه پایدار، ترویج تولید پنبه باکیفیت و توسعه پایدار صنعت پنبه چین، ترویج مصرف پنبه داخلی و گسترش سهم بازار جهانی محصولات پنبه ای به وجود آمده است.
CCA می گوید این پروژه توسعه پایدار صنعت پنبه، بر پایه مفاهیم اصلی «سازگاری با محیط زیست، کیفیت بالا، احترام به نیروی کار و قابلیت پایش کامل» است. تاکنون تدوین استانداردهای مدیریت تولید پنبه به پایان رسیده و در ماه آوریل قرارداد با 6 تولید کننده چینی پنبه منعقد شده است. این برنامه قصد دارد برای ایجاد یک زنجیره صنعتی پنبه پایدار از زمان تولید پنبه و پارچه گرفته تا تولید پوشاک و فروش آن، با زنجیره تامین منسوجات و برندهای دیگر همکاری کند.
رسانه مطبوعاتی محلی گلوبال تایمز به نقل از گائو فانگ (Gao Fang)، رئیس CCA در مراسم افتتاحیه اعلام کرد: بنیاد CCA کار ارزیابی تولید کنندگان پنبه را آغاز کرده، و زمینه را برای شناخت متقابل بین استانداردهای چینی و استانداردهای بین المللی فراهم نموده است. در ضمن قرار است یک سیستم قابل پایش برای نظارت بر کل زنجیره تامین راه اندازی شود.
CCA می گوید پس از تعلیق صدور مجوز پنبه در سین کیانگ توسط BCI، روند این ابتکار عمل سرعت بیشتری گرفته است. وانگ جیاندونگ (Wang Jiandong)، نائب رئیس و دبیر کل CCA در حاشیه کنفرانس به گلوبال تایمز گفت: «همه نهادهای چینی برای کمک به ارتقای پنبه چینی متحد شده اند تا ما کمتر در مقابل ملت های دیگر تحت فشار قرار بگیریم. چرا مجوز BCI چین چنین تاثیری بر جهان دارد؟ و چرا چین به عنوان بزرگترین کشور مصرف کننده پنبه در جهان و دومین تولید کننده پنبه دنیا، حرفی برای گفتن در زمینه شیوه های تجارت در حوزه بین المللی ندارد؟ ما باید این شرایط را تغییر دهیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *