صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز افزایش تورم در ایالات متحده و بالا رفتن قیمت پوشاک به میزان 5%
1400/10/08

افزایش تورم در ایالات متحده و بالا رفتن قیمت پوشاک به میزان 5%

US inflation rises to 39-yr high; clothing prices rise 5%

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در ماه نوامبر پس از افزایش 0.9 درصدی در ماه اکتبر، حدود 0.8 درصد دیگر افزایش یافته است. شاخص CPI در دوازده ماه منتهی به ماه نوامبر با افزایش 6.8 درصدی مواجه بوده که بیشترین رشد از ژوئن 1982 محسوب می شود.

پرزیدنت جو بایدن اذعان کرد که این بار تحمیلی بر بودجه خانواده ها، ناشی از تورم بالاست و به شهروندان اطمینان داد که تلاش هایی برای کاهش این تنگناها در حال انجام است. بایدن در بیانیه ای گفت: «ما در حال پیشرفت در زمینه مقابله با چالش های مرتبط با بیماری همه گیر کرونا در زنجیره تامین خود هستیم؛ چالش هایی که باعث گران شدن کالاها در قفسه فروشگاه ها شده اند. من انتظار دارم در هفته آینده پیشرفت های بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم».

کاخ سفید و فدرال رزرو (Federal Reserve)، تورم بالای امسال را گذرا توصیف کرده اند.

استیو لامار (Steve Lamar)، رئیس و مدیر اجرایی انجمن پوشاک و کفش آمریکا عنوان کرده که قیمت پوشاک و کفش در 12 ماه منتهی به نوامبر به ترتیب 5% و 4.7% افزایش یافته است. لامار در یک بیانیه مطبوعاتی با ابراز تاسف گفت: «این افزایش قیمت برای پوشاک و کفش، پس از بیش از 20 سال کاهش قیمت در بازار پوشاک و کفش، واقعاً بی سابقه است.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

قیمت پوشاک مردانه به طرز تکان دهنده ای افزایش یافته و در این هفته با 7.8% افزایش در این مدت در صدر جدول قرار گرفته است. این در حالی است که قیمت پوشاک نوزادان و خردسالان نیز 4.5% بیشتر شده است. این اتفاق نتیجه مستقیم وضع تعرفه های غیرضروری و تشدید بحران کشتیرانی است».

او اضافه کرد: «این برچسب های قیمتی نشان دهنده ترکیبی از فشار تورمی بی سابقه، وضع تعرفه های گمرکی بر واردات و سایر هزینه های گزافی است که شرکت های در حال تلاش برای تامین لباس های مقرون به صرفه برای آمریکایی ها با آنها مواجه می باشند. کاملاً مشخص است که این افزایش قیمت ها برای برندها و مصرف کنندگان غیر قابل کنترل است. اما تا زمانیکه اقدامات اصلاحی صورت نگیرد؛ تورم مانند آتش سوزی همچنان ادامه خواهد داشت».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *