صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ارزیابی قابلیت دفع آب توسط ابزار جدید شرکت James Heal
1400/04/16

ارزیابی قابلیت دفع آب توسط ابزار جدید شرکت James Heal

New James Heal instrument tests water repellency

شرکت James Heal ارائه دهنده تجهیزات آزمایش منسوجات، ابزاری جدید برای ارزیابی دفع آب ساخته که به گفته خودش پایدارتر و مقرون به صرفه تر از نمونه های مشابه است. 
اگر چه آزمایش قابلیت نفوذ آب Bundesmann، روشی رایج در این صنعت برای اندازه گیری ویژگی های دافع آب پارچه ها محسوب می شود؛ اما این شرکت معتقد است که یافتن جایگزینی برای آن، نشان دهنده پیشرفت در این زمینه است.
فناوری TruRain این شرکت یک ابزار آزمایشی برای بارش باران مصنوعی است که از دیدگاه برندها و تولید کنندگان آگاه به مقوله پایداری، یک ابزار «تحول آفرین» به حساب می آید.
طبق گزارشات میزان مصرف آب در این روش 99% کمتر از روش آزمایشی Bundesmann است و گفته شده که باعث افزایش توان عملیاتی و بهره وری می شود.
در ضمن این ابزار قادر است سه جنبه دفع آب در لباس ها و اکسسوری ها را تنها با یک آزمایش اندازه گیری کند: دفع آب سطحی، مقاومت در برابر جذب آب و مقاومت در برابر نفوذ آب.
این شرکت اعلام کرده که «TruRain با در نظر گرفتن دقت و ایمنی طراحی شده است تا تناقضات کاهش پیدا کرده و تکرارپذیری نتایج ارتقاء یابد».
در ادامه عنوان شده «این فناوری قرار است به یک ابزار تحول آفرین برای برندها و تولید کنندگانی تبدیل شود که به مسائل پایداری آگاه بوده و به دنبال بهینه سازی هزینه ها و تاثیرات زیست محیطی خود می باشند. این فناوری مجهز به یک سیستم بازیافت آب است و تنها آزمونگر Bundesmann در نوع خود محسوب می شود که در هنگام آزمایش، مجدداً از آب استفاده می کند؛ در نتیجه ضمن داشتن مزایای زیست محیطی، باعث صرفه جویی در هزینه های قابل توجه این آزمایش نیز می شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *