صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت روش ها و نکات تا کردن روتشکی های کش دار
1401/12/29

روش ها و نکات تا کردن روتشکی های کش دار

Fold a Fitted Sheet

هیچ چیزی رضایت بخش تر از این نیست که کمد ملحفه های خود را مرتب و تمیز ببینیم. همه ما دوست داریم زمانیکه در کمد را باز می کنیم همه چیز را مرتب و سر جای خودش ببینیم. اما زمانیکه پای تا زدن روتشکی های کش دار به میان می آید؛ تمام حساب و کتاب هایمان به هم می ریزد. نگران نباشید ما در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه روتشکی های کش دار خود را به درستی تا کنید؛ به گونه ای که نه تنها چروک نشوند، بلکه باعث زیباتر شدن فضای کمدتان گردند.

چرا باید روتشکی های کش دار را تا کرد؟

احتمالاً با خود می گویید که تا کردن روتشکی های کش دار چه اهمیتی دارد؟ خب، شما باید به دلایل زیر این کار را انجام دهید:

  • با این کار آنها را بدون چین و چروک نگهداری می کنید: همه ما می دانیم که در هنگام تا کردن روتشکی های کش دار، وسوسه منصرف شدن از ادامه کار چیزی طبیعی است. بارها پیش آمده که این روتشکی ها را مچاله کرده و داخل کمد چپانده ایم. اما تا کردن درست آنها باعث می شود تا بدون چین و چروک باقی بمانند و روی تختخواب بسیار بهتر به نظر برسند.
  • ترغیب می شوید که ملحفه های تخت را عوض کنید: شاید عجیب به نظر بیاید؛ اما واقعاً این طور است. اگر ما همیشه روتشکی های شسته شده، تمیز، آماده و بدون چین و چروک داشته باشیم؛ به احتمال زیاد بیشتر ترغیب می شویم ملحفه هایمان را عوض کنیم. با این کار همه چیز مرتب می شود و روند شستشویتان هم منظم می گردد.
  • مادر شوهر خود را تحت تاثیر قرار می دهید: هیچ چیز بهتر از این نیست که بستگانتان به خوبی درباره شما و خانه داریتان صحبت کنند. پس روتشکی های کش دار خود را به درستی تا کنید، و خانواده و مهمانانتان را تحت تاثیر قرار دهید.
  • در فضای کمد صرفه جویی می کنید: اگر روتشکی های خود را به درستی تا کنید؛ فضای کمدتان تا حد زیادی باز می شود.
تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

نحوه تا کردن روتشکی های کش دار

به راحتی با رعایت نکات زیر می توانید روتشکی هایتان را تر و تمیز نگهدارید. نگران نباشید؛ این روش ها از آنچه شما فکر می کنید ساده تر هستند. 

1- پهن کردن روتشکی

روتشکی کش دار را صاف روی زمین قرار دهید؛ به گونه ای که قسمت باز آن رو به بالا قرار بگیرد.

2- تا زدن روتشکی در جهت طولی

در ابتدا باید روتشکی را به صورت طولی تا بزنید؛ این کار را تا جاییکه به یک سوم طول آن برسید ادامه دهید. حالا از حاشیه طولی نزدیک به خود شروع کنید و یک سوم دیگر آن را به سمت بالا تا بزنید؛ سپس این روند را تکرار نمایید. حال روتشکی سه بار تا شده است. در این مرحله هنوز هم نامرتب به نظر می رسد؛ اما نگران نباشید.

3- تا نیمه تا زدن روتشکی

حال روتشکی که سه بار تا خورده را به صورت عرضی تا نصفه تا بزنید. در این مرحله روتشکی یک شکل مستطیلی به خود می گیرد.

4- تا زدن نهایی

تا زدن نهایی روتشکی را به سه روش مختلف زیر می توانید انجام دهید؛ پس هر کدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید.

  • تا نیمه تا زدن: دوباره روتشکی را تا نصفه تا بزنید تا یک مربع کوچک تشکیل شود. این روش برای کمدهای کوچکتر مناسب است. اگر قسمت تا شده را در معرض دید قرار دهید؛ واقعاً عالی به نظر می رسد.
  • تا یک سوم تا زدن: اگر می خواهید روتشکی را به صورت عمودی نگهدارید؛ می توانید آن را تا یک سوم تا بزنید. این روش برای سبدها یا کشوهای عمیق مناسب است و در این صورت کمدتان بسیار مرتب می گردد.
  • رول کردن به سمت بالا: این راحت ترین روش تا زدن روتشکی های کش دار است. کافی است فقط آن را رول کرده و در کمد نگهداری کنید؛ روتشکی با این روش بسیار مرتب دیده می شود.

نکته: همه این روش ها باعث می شوند چین و چروک روتشکی کاهش یابد.

دستگاه های برداشت پنبه چگونه کار می کنند؟

نکات و ترفندهایی برای روتشکی های کش دار

در صورتیکه بخواهید روش دیگری را برای تا کردن امتحان کنید؛ بهتر است روش زیر را آزمایش نمایید:

  1. دو گوش طولی روتشکی را بگیرید.
  2. روتشکی را پشت و رو کرده و برعکس کنید.
  3. آن را بچرخانید تا قسمت کشی رو به شما قرار بگیرد.
  4. گوشه سمت راست را روی گوشه سمت چپ قرار دهید.
  5. جهت دست هایتان را عوض کنید و این روند را ادامه دهید.
  6. دو گوشه طرف مقابل را بردارید.
  7. روتشکی را صاف کنید. 
  8. قسمت سمت راست را روی گوشه سمت چپ تا کنید تا روتشکی حالتی L به خود بگیرد.
  9. روتشکی را روی یک سطح صاف بگذارید.
  10. آن را یک سوم به طرف خود تا بزنید؛ این کار را با لبه نامرتب روتشکی شروع کنید.

نکات و ترفندهای بیشتر

گوشه ای از روتشکی که دارای برچسب است، همیشه در سمت راست پایین تشک قرار می گیرد. اگر با این امر مشکل دارید؛ می توانید یک روتشکی راه راه بخرید و با این مشکل خداحافظی کنید. همچنین وقتی می خواهید روتشکی را روی تشک بکشید در ابتدا گوشه های بالایی آن را وصل کنید؛ حالا می توانید گوشه های دیگر را به سمت بیرون بکشید.

زمانیکه روتشکی های کش دار را در داخل کمد قرار می دهید؛ سعی کنید قسمت مرتب آنها رو به بالا باشد تا فضای کمدتان مرتب به نظر بیاید. این توصیه برای زمانی مناسب است که نمی توانید روتشکی های خود را طبق دستورالعمل های ما تا بزنید. علاوه بر این روتشکی ها را قبل از تا زدن، اتو کرده یا بخار دهید تا چین و چروک آنها تا حد ممکن از بین برود.

کلام پایانی: حال که می دانید چگونه باید یک روتشکی کش دار را تا بزنید؛ دیگر هیچ بهانه ای برای مرتب نکردن وسایل خانه خود ندارید. فراموش نکنید که این کار را فقط برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان خود انجام نمی دهید؛ با این کار روتشکی هایتان کاملاً صاف و بدون چروک شده و شستن آنها راحت تر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *