صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت انتخاب بهترین تولید کننده لباس برای تولیدات کوچک
1399/04/20

انتخاب بهترین تولید کننده لباس برای تولیدات کوچک

Choosing the Best Clothing Manufacturer for Small Runs

به عنوان یک طراح تازه کار یا یک کسب و کار کوچک در صنعت مد، پیدا کردن یک تولید کننده برای اولین مجموعه لباس سخت و دشوار خواهد بود. اگر کسب و کار کوچکی باشید، منابع مالی محدودی نیز خواهید داشت و اغلب مقادیر سفارش تان نسبت به تولید انبوه لباس کمتر خواهد بود. این موضوع سبب بعضی از چالش ها می شود. همچنین پیدا کردن یک تولید کننده لباس مناسب که بتواند تولیدات محدود را آماده نماید، جهت تضمین کیفیت خوب پوشاک برای برندتان ضروری است.
اگر تازه به دنیای تولید لباس وارد شده اید، شاید پیدا کردن عرضه کنندگان یک کار هراس انگیز برایتان تلقی شود. برای اینکه این فرآیند آسان گردد، می توانید از پلتفرم های منحصر به فردی که تولید کنندگان لباس و برندها را دور هم جمع می کنند، استفاده نمایید تا روابط تجاری خودتان را مستحکم کنید. این منابع نوآورانه برای افراد مبتدی عالی هستند، چون آنها هیچگونه تجربه یا ارتباطاتی برای منتقل کردن ایده هایشان به تولید کنندگان لباس ندارند. وقتی شما اولین گام ها را برای راه اندازی خط تولید خودتان بر می دارید، تصمیم در مورد انتخاب کارخانه تولید لباس مناسب با توجه به نیازهایتان به شما در شروع فرآیند تولید کمک خواهد نمود. در این مطلب به بعضی از مواردی که هنگام جستجوی یک تولید کننده لباس برای کسب و کارهای کوچک باید در نظر گرفته شود، اشاره می گردد.

5 نکته که باید در انتخاب تولید کننده لباس برای تولیدات کوچک در نظر گرفته شود

1- برقراری ارتباط با متخصصین صنعت مد

انتخاب بهترین تولید کننده لباس برای تولیدات کوچک - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, صنعت مد, صنعت پوشاک, تولید لباس

بهترین روش برای راه اندازی خط تولید پوشاک، ارتباط با متخصصین صنعت مد است. در این روش جهت به دست آوردن بیشترین کارآیی برای کسب و کارتان می توانید نکات و ترفندهای مفیدی به دست آورید. اگر شما مدرک تحصیلی در حوزه مد ندارید یا شغل خودتان را در این صنعت از طریق کارآموزی مد شروع نکرده اید، نمی توانید به اطلاعات و پشتیبانی از سوی یک متخصص مربوطه دسترسی پیدا کنید. با پیوستن به انجمن های آنلاین، می توانید از تولید کنندگان برندهای مخصوص و افراد صاحب تجربه که در مورد همه چیز مثل طراحی، تولید، مدیریت و هزینه یابی به شما مشاوره ارائه می دهند و از شما پشتیبانی می کنند، میزبانی نمایید. این منابع ارزشمند منجر به ساخت زیربنایی برای کلکسیون و مجموعه جدیدتان خواهند شد و سبب می شوند تا فرآیند از آغاز تا پایان با مشکلات کمتر و مدیریت بیشتر انجام گیرد.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

2- تعیین حداقل مقادیر سفارش (MOQ)

معمولا به عنوان یک طراح یا کسب و کار کوچک، به دنبال تولیدات کوچک برای برند مدتان خواهید بود. جستجوی تولید کنندگان لباسی که کمترین مقادیر حداقل سفارش را ارائه می دهند به شما در دستیابی به سطح تولید کمتر جهت مدیریت مؤثرتر هزینه ها کمک خواهد کرد. تعدادی از کارخانه های لباس وجود دارند که می توانند تولیدات محدود، یعنی به طور تقریبی حداقل 50 تکه را بدون اینکه کیفیت به خطر بیفتد، فراهم کنند.
جنبه دیگر تولید محدود به چگونگی اولویت بندی تولید کنندگان لباس برای ارائه خدمات به مشتریان مربوط می شود، چون شما ممکن است متوجه شوید که تعداد حداقل سفارشی که ثبت کرده اید، به دلیل شیوه کاری تولید کننده در انتهای صف قرار گیرد. این موضوع می تواند بر فرآیند تحویل نمونه و زمان ثبت سفارش و دریافت آن تأثیر بگذارد، بنابراین در این مورد حتما پرس و جو کنید.
در بعضی از حالت ها ممکن است به مقادیر سفارش کمتری نیاز داشته باشید، این حالت اغلب برای طراحان مد پیش می آید. بعضی از شرکت ها قادر به ارائه تولیدات بسیار کوچک و منحصر به فرد هستند، اما این سبک از تولید معمولا هزینه بر بوده و توسط استودیوهای نساجی جهت برآورده کردن الزامات منحصر به فرد به کار برده می شود.

3- بحث در مورد قابلیت ها و محدودیت های تولید

برای برندهایی که به تولیدات کمتر نیاز دارند، بعضی از تولید کنندگان لباس فقط قادر به تولید سبک های محدود یا طرح هایی در مقادیر کم هستند. اگر این حالت اتفاق بیفتد، شاید نوع محصولات مجموعه شما با محدودیت رو به رو شود و مانع از پتانسیل تولید همه نوع پوشاک تان گردد. اگر ایده ای در ذهن دارید و نمی خواهید تولید محدودی داشته باشید، پس بیشتر جستجو کنید تا ببینید که کدام تولید کنندگان برند خصوصی می تواند در دستیابی به هدفتان به شما کمک نمایند.

4- در نظر گرفتن فرآیندهای تولید

انتخاب بهترین تولید کننده لباس برای تولیدات کوچک - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, صنعت مد, صنعت پوشاک, تولید لباس

اگر شما در حوزه صنعت پوشاک، تجربه کی دارید یا فاقد آن هستید، با کارخانه پوشاکی که بتواند در سراسر فرآیند به عنوان یک منبع ارزشمند جهت تولید آسان و ساده به شما کمک نماید، شراکت کنید. با این حال، به عنوان یک طراح مشتاق، بسته تولید کامل (FPP) می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد و شاید بر روی قیمت فروش محصولات تان تأثیر بگذارد، چون شما باید هزینه های تولید را نیز در نظر بگیرید.
همیشه بهترین ایده، بررسی همه گزینه ها با تولید کنندگان لباس جهت کاهش هزینه هاست. البته این تولید کنندگان، کسب و کارهایی هستند که برای ادامه تجارت به سود نیاز دارند، اما آنها همچنین به دنبال تثبیت روابط طولانی مدت شان با برندهای مد جهت تقویت شهرت و ماندن در این صنعت هستند. با کار کردن با هم، یک رابطه تجاری عالی را توسعه خواهید داد که به شما در دستیابی به بیشترین الزامات تولید برای یک هزینه معقول کمک خواهد کرد.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین

5- انجام کار براساس یک بودجه واقع بینانه

تولید کنندگان برند خصوصی، محدودیت هایی که کسب و کارهای کوچک تحت شرایط بودجه ای محدود در آن قرار می گیرند را درک خواهند کرد، اما درخواست همکاری با یک کارخانه لباس، در صورت داشتن بودجه کم و ایده های بزرگ نمی تواند برای هر دو طرف مفید واقع شود. جهت تثبیت یک رابطه خوب با تولید کننده لباس، باید یک بودجه واقع بینانه تعیین کنید تا بتوانید یک هدف را برای کار کردن ایجاد نمایید.
برای تولیدات کم، محدوده ای از خطاها که نسبت به تولید انبوه مسائل بیشتری دارد باید در نظر گرفته شود. مثلا برند مدی که هزاران محصول را تولید می کند، انتظار وجود خطاهایی را در هنگام تولید دارد که در کل تأثیر زیادی بر هزینه ها نخواهد داشت. اما اگر برای تولیدات کم چند تکه نقص داشته باشد، سود و محصول نهایی شما را تحت تأثیر خواهد داد. ایجاد بودجه ای که این عوامل را در سناریوها بگنجاند، به شما در مدیریت حوادث پیش بینی نشده کمک خواهد کرد. همچنین مطمئن خواهید شد که اطلاعات صحیحی مثل مجموعه اطلاعات فنی (Tech Pack) برای تولید کننده جهت کاهش سوء تفاهمات ایجاد خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *