صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت اسپیندل دستگاه پنبه ‌چین چیست و چرا مهم است؟
1403/03/02

اسپیندل دستگاه پنبه ‌چین چیست و چرا مهم است؟

COTTON PICKER SPINDLE

با توجه به اینکه دستگاه های پنبه ‌چین بسیار بزرگ هستند؛ لذا بهترین راه برای اطمینان از استفاده، تمیزکاری و نگهداری درست اسپیندل های آنها، آشنایی با نحوه عملکرد مکانیکی این دستگاهست. با شناخت این قطعات راحت تر می توانید یک تامین کننده مناسب را پیدا کنید و در هنگام نیاز به تعویض این قطعات به او مراجعه نمایید؛ در ضمن بهتر می توانید از کمباین های برداشت پنبه خود نگهداری و مراقبت کنید. به طور ویژه آشنایی با اسپیندل های دستگاه پنبه‌ چین به شما کمک می کند تا از بروز خرابی های برنامه ریزی نشده که منجر به تعمیر دستگاه می شوند، جلوگیری کنید.

پس با در نظر گرفتن این موضوع بیایید نگاهی دقیق تر به اسپیندل های دستگاه پنبه ‌چین بیاندازیم و ببینیم که چرا تعمیر و نگهداری منظم آنها، نقش مهمی در سرپا بودن تجهیزات پنبه‌ چینی شما دارد.

اسپیندل چیست؟

اسپیندل ها یکی از اجزای اصلی دستگاه های پنبه‌ چین هستند، و زمانیکه موقع نگهداری، تعمیر و تمیزکاری دستگاه های دروگر پنبه فرا می رسد، به توجه ویژه ای نیاز دارند. در ضمن از آنجاییکه وضعیت مناسب اسپیندل ها، کارآیی بالای دستگاه را در هنگام برداشت پنبه تضمین می کند؛ لذا توصیه می شود که هر بار این قطعات به شکلی منظم مورد بازرسی قرار بگیرند.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

اسپیندل ها تنها در کمباین های برداشت پنبه یافت نمی شوند؛ آنها جزئی اصلی دستگاه های آسیاب و مته های فشاری نیز به شمار می آیند. این قطعات به گونه ای ساخته شده اند که بتوانند بر روی یک محور با سرعت بسیار بالا حرکت کنند، و با حرکتی چرخشی دانه ها را از گیاه پنبه جدا نمایند. در گذشته دانه های گیاه پنبه با دست جدا می شدند که انجام آن مستلزم صرف زمان بسیار زیادی بود؛ از این رو اختراع اسپیندل های پنبه‌ چین باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان شد.

اسپیندل های دستگاه پنبه ‌چین از زمان اختراع تاکنون تغییر چندانی نکرده اند. آنچه دستخوش تغییر شده است؛ درک اهمیت نگهداری به منظور افزایش کارآیی و طول عمر آنهاست. به عنوان مثال زمانیکه پنبه چیده شده قابل استفاده نیست و یا اینکه اسپیندل ها به گیاه پنبه آسیب می رسانند؛ شما سریعاً متوجه می شوید که اسپیندل های دستگاه پنبه‌ چین مشکل دارند. اگر اسپیندل ها به شکل صحیحی نگهداری شوند؛ می توانند سال ها دوام بیاورند؛ به همین دلیل روند تعمیر و نگهداری آنها دقیقاً از همان روزی شروع می شود که شما یک دستگاه دروگر جدید را خریداری می کنید.

مراقبت از اسپیندل قبل و بعد از برداشت محصول

همانطور که پیشتر عنوان گردید؛ نگهداری صحیح اسپیندل های دستگاه های پنبه ‌چین یک گام مهم در جلوگیری از آسیب دیدگی محصول پنبه در طول فصل برداشت و اطمینان از طول عمر طولانی ماشین است. اسپیندل ها را قبل از برداشت مورد بررسی قرار دهید و سپس به دنبال تعمیر و نگهداری آنها باشید: 

  • قبل و حین برداشت: بخشی از روند نگهداری دستگاه های پنبه‌ چین شامل این است که وضعیت اسپیندل ها را به صورت مرتب در طول فصل برداشت مورد بررسی قرار دهید. آنها را قبل از فصل برداشت بررسی کنید و در طول این فصل بررسی آسیب دیدگی ها و تنظیمات مورد نیاز را از یاد نبرید. در ضمن سایر قطعات دستگاه های پنبه ‌چین که به عملکرد مناسب اسپیندل ها کمک می کنند نیز باید از نظر ساییدگی، آسیب دیدگی و تجمع ضایعات مورد بررسی قرار بگیرند؛ از جمله پدهای مرطوب کننده، بوش ها، دافرها و مسیر بادامک.
  • بعد از برداشت محصول: ممکن است احساس کنید که دستگاه دروگر شما در حین کار دچار مشکل شده است. در این حالت بهتر است دستگاه را متوقف کنید و پس از خنک شدن آن به دنبال قطعات ساییده و شکسته شده باشید. اسپیندل ها بعد از هر بار برداشت باید تمیز شوند؛ زیرا شیره گیاهان باعث چسبندگی اسپیندل ها می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *