صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز معرفی فناوری ضد پرزدهی Pilltec توسط شرکت Sciessent
1400/08/29

معرفی فناوری ضد پرزدهی Pilltec توسط شرکت Sciessent

Sciessent launches Pilltec anti-pilling technology

فناوری ضد پرزدهی Pilltec، جدیدترین محصول شرکت Sciessent است. این شرکت که در بورلی ماساچوست قرار دارد و در زمینه فناوری های ضد میکروبی، ضد بو و دافع آب، متخصص می باشد.

پرزدهی پارچه ها ناشی از ساییدگی و اصطکاک آنهاست؛ عواملی که در کل باعث می شوند تا الیاف پارچه سست شده و سپس به هم گره بخورند، و در نهایت به شکل «گلوله های پرز» خود را نشان دهند. نخ های اپن ‌اند (Open-End Yarns) حساس‌تر هستند؛ زیرا با استفاده از بخش های کوتاه تر الیاف ساخته می شوند که به راحتی شل شده و درهم گره می خورند.

فناوری ضد پرزدهی Pilltec با کاهش اصطکاک و نگهداشتن الیاف کوتاه تر در کنار هم، باعث می شود تا پارچه های متشکل از نخ های اپن ‌اند، کمتر مستعد پرزدهی باشند. این تکنولوژی نه تنها با محیط زیست سازگار بوده و برای پوست بی خطر است؛ بلکه سبب می شود تا هزینه های تولید مرتبط با استفاده از نخ های تولید شده با روش ریسندگی حلقه ای کاهش یابد. این روش را می توان به همراه سایر فن فناوری های Sciessent مورد استفاده قرار داد و بدین صورت از مزایای چند منظوره آنها بهره برد.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

پل سی فورد (Paul C. Ford)، مدیر عامل Sciessent می گوید: «نوآوری های مبتنی بر راهکار در شرکت Sciessent از اهمیت زیادی برخوردارند؛ زیرا ما را قادر می سازند تا به خواسته های برحق مشتریان خود پاسخ دهیم. Pilltec نه تنها یک نمونه عالی از چنین راهکارهایی است؛ بلکه فرصتی عالی برای تولید کنندگان منسوجات و پوشاک فراهم می کند تا با استفاده همزمان از محصولات ما، تولیدات خود را متمایز کنند».

آزمایش های اولیه که با همکاری مشتریان فعلی این شرکت انجام شده، بازخورد مثبتی به همراه داشت؛ نتایج این آزمایشات نشان دادند که تعداد پرزها در پارچه های ساخته شده با نخ های اپن ‌اند، به حداقل رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *