صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز راهکاری برای عدم شستشوی مکرر لباس جین
1401/01/28

راهکاری برای عدم شستشوی مکرر لباس جین

Keeping denims out of the wash

شرکت Crystal Denim یکی از شرکت های تابعه Crystal International (مستقر در هنگ کنگ)، مجموعه جدید خود به نام Wash Minus- Denim را در ایالات متحده با مشارکت شرکت Noble Biomaterials (مستقر در اسکرانتون فیلادلفیا) عرضه کرده است.

در این مجموعه جدید، محلول ضد میکروبی ماندگار شرکت Noble به نام Ionic+ در مرحله پرداخت در پارچه های جین ادغام شده که این مواد باعث می گردند تا پارچه آب را در درون خود حفظ کند.

روش عمل آوری سطحی نقره یونیزه شده، علاوه بر اینکه پارچه جین را تمیز نگه می دارد، بوی لباس را از بین برده و نیاز آن به شستشوی مکرر را کاهش می دهد؛ به این صورت مصرف آب، انرژی و منابع طبیعی کاهش یافته و در عین حال عمر پارچه افزایش می یابد.

مجموعه دنیم مذکور بر پایه پارچه های بازیافتی Crystal و چرخه ای Second Life ساخته شده و برای تولید آنها از ماشین های لباسشویی کم مصرف و روش های خاص شستشو استفاده گردیده؛ به همین دلیل آب مصرفی تا 80% قابل بازیابی و استفاده مجدد است.

در مجموعه Wash Minus تلاش شده تا با استفاده از فناوری Ionic+ در مراحل پایانی پرداخت پارچه های جین، دفعات نیاز پارچه به شستشوی خانگی تا 70% کاهش یابد.دستاوردهای شرکت Noble در این زمینه شامل اولین فناوری ضد میکروبی نقره تائید شده توسط EPA، اولین فناوری نقره در یک دستگاه پزشکی تائید شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) ایالات متحده و اولین فناوری ضد میکروبی مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی است. شرکت Noble سازنده تجهیزات پزشکی است که در FDA ثبت شده، و تامین کننده انحصاری محصولات فناورانه ارتش ایالات متحده محسوب می شود و به عنوان یک تولید کننده محصولات ضد میکروبی در EPA نیز به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *