صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز تبدیل لباس های هوشمند به جریان اصلی مد تا سال 2030
1400/02/16

تبدیل لباس های هوشمند به جریان اصلی مد تا سال 2030

Smart clothing will become mainstream by 2030

پوشاک و کفش های حاوی حسگرهای ادغام شده که اطلاعات بیومتریک و مجموعه داده های دیگر را منتقل می کنند به سطح محبوبیت جدیدی تا سال 2030 دست خواهند یافت و ارزش آنها به بیش از 4 میلیارد دلار خواهد رسید.
لباس هوشمند در حال حاضر بیشتر افراد علاقمند به سلامت و تناسب اندام را هدف قرار می دهد؛ با این حال صنایع ورزشی، درمانی و نظامی با شناسایی ارزش نظارت مستمر فعالیت فیزیکی به مصرف کنندگان اصلی این نوع پوشاک در سال های آینده تبدیل خواهند شد. صنعت لباس های هوشمند تا سال 2023 از ارزش 1 میلیارد دلاری عبور خواهد کرد.
آخرین گزارش موضوعی شرکت GlobalData، تحت عنوان “تحقیقات موضوعی: لباس هوشمند (Thematic Research: Smart Clothing): به این مورد اشاره نموده که بخش لباس هوشمند در سال 2020 حدود 668 میلیون دلار ارزش داشته و در یک دوره ده ساله میزان رشد سالانه درآمد (CAGR) آن به 21 درصد خواهد رسید.
روپانتار گوها (Rupantar Guha)، مدیر پروژه همکار برای تحقیقات موضوعی در شرکت GlobalData می گوید: “پیشرفت در حوزه هایی مانند منسوجات الکترونیک، هوش مصنوعی (AI)، پیگیری حرکت و حس لامسه، رشد بازار لباس هوشمند را تحریک خواهد کرد. در حال حاضر محصولات لباس هوشمند، مصرف کنندگانی که به خصوص به سلامت و تناسب اندام شان اهمیت می دهند را هدف قرار می دهد. با این حال صنایع ورزشی، درمانی و نظامی با ارزیابی توانایی فناوری جهت فراهم کردن نظارت مستمر فعالیت های فیزیکی، به مصرف کنندگان اصلی لباس های هوشمند در سال های آتی تبدیل خواهند شد. صنعت لباس هوشمند در حال حاضر در انتظار سرمایه گذاری از جانب شرکت های پیشرو حوزه فناوری و پوشاک است. این سرمایه گذاری ضمن از بین بردن نگرانی کنونی فروشندگان لباس های هوشمند، قابلیت های محصولات و پذیرش بازار نفوذ را نیز بهبود خواهد بخشید”.
“بیماری همه گیر کووید- 19 از نظر هم حمل و نقل و هم درآمد به بازار لباس هوشمند آسیب وارد نموده است. با این حال چون لباس هوشمند در مراحل اولیه توسعه خودش قرار دارد؛ لذا این میزان تأثیر محدود بوده و بازار این بخش در سال 2021 دوباره بازیابی خواهد شد. در ضمن برخی از فروشندگان لباس های هوشمند، از شرایط قرنطینه به وجود آمده به واسطه کووید – 19 و فاصله گذاری اجتماعی به عنوان فرصتی جهت نمایش محصولات شان به خصوص آنهایی که قابلیت درمانی و تناسب اندام ندارند؛ استفاده کرده اند”.

آیا فشارهای تورمی باعث توقف رشد تولید در ترکیه می شود؟

تبدیل لباس های هوشمند به جریان اصلی مد تا سال 2030 - لباس هوشمند, تجارت نساجی, بازار نساجی, بازار پوشاک, اقتصاد نساجی, آینده نساجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *