صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پیش بینی رشد قابل توجه بازار چاپ دیجیتال تا سال ۲۰۲۶
1400/09/06

پیش بینی رشد قابل توجه بازار چاپ دیجیتال تا سال ۲۰۲۶

Strong growth anticipated for digital print

بر اساس آخرین مطالعه بازار اسمیترز، تا سال 2026 تقاضا برای منسوجات تولید شده با چاپ دیجیتال به شدت در حال افزایش و طی پنج سال آینده رشد سریعی خواهد داشت.

در سال 2021 ارزش خدمات چاپی این بازار 3.82 میلیارد یورو و این رقم در سال 2021 مبلغی معادل 3.16 میلیارد یورو بود. همچنین پیش بینی حاکی از این است که تا سال 2022، تمام فروش هایی را که در سال 2020 به دلیل مشکلات مختلف ناشی از کرونا به تعویق افتاده بود، بازیابی خواهد شد.

اسمیترز پیش‌بینی می‌کند که نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 12.7 درصدی، ارزش جهانی این بازار را به 6.95 میلیارد یورو در سال 2026 می‌رساند. در همین دوره، حجم پارچه‌های چاپ جوهرافشان ( پوشاک، مبلمان خانگی، منسوجات فنی ) افزایش خواهد یافت و از 2.89 میلیارد متر مربع در سال 2021 به رقم 5.53 میلیارد متر مربع در سال 2026 خواهد رسید.

به این ترتیب سهم جوهرافشان از کل بازار منسوجات چاپی که 52.7 میلیارد متر مربع در سال 2019 بود از 6٪ به 10٪ در دوره پیش بینی شده افزایش می یابد. برای تولیدکننده‌های منسوجات چاپی، این یک حوزه فعالیت مهم و قابل تأمل برای تنوع و رشد بازار است، زیرا بسیاری از بخش‌های چاپ پس از کرونا به روند نزولی خود ادامه می‌دهند.

چاپ مستقیم روی لباس

اکثر قریب به اتفاق ماشین‌های نساجی جوهرافشان در حال حاضر مدل‌های کوچک هستند و تنها حدود 5٪ ماشین‌ها، چاپ مستقیم روی لباس (DTG) را انجام می دهند و در حالی که پرس های رول به رول بزرگ بیشترین خروجی بازار را به خود اختصاص می دهند، هنوز کمتر از 50 دستگاه از آن ها در سرتاسر جهان مشغول به کار هستند. داده‌های اسمیترز نشان می‌دهد که با سرمایه‌گذاری بیشتر ارائه‌دهندگان خدمات چاپ (PSP) بر روی ماشین‌های نساجی جوهرافشان اختصاصی، فروش تجهیزات در سال 2026 از مرز 1 میلیارد یورو در سال عبور خواهد کرد. یعنی رسیدن به رقم 2.20 میلیارد در سال 2026.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

مزایایی همچون آزادی در طراحی، پارچه‌های سفارشی‌شده، چاپ‌های سریع در مدت کوتاه، سفارش‌های مجدد سریع‌تر و چاپ با تأثیر محیطی کمتر به این معنی است که بازار برای نسل جدیدی از ماشین‌های جوهر افشان مشتاق است. در برخی ازکشورها به دلیل تجربه کرونا و با افزایش تجارت الکترونیک، فروش مستقیم به مصرف‌کننده و حرکت به سمت بازسازی زنجیره‌های تامین، این امر را با شتاب بیشتری رو به رو کرده است.

شوک شدید ناشی از همه گیری کووید باعث از دست رفتن 910 میلیون یورو فروش در طول سال‌های 2019-2020 شد، اما این کاهش به طور مساوی در همه بخش های بازار پخش نشد. همانطور که مصرف کنندگان در خانه ماندند، فروش محصولات مد و پوشاک و سایر بخش های مشابه کاهش یافت و در مقابل، فروش اثاثیه منزل به شدت افزایش یافت، زیرا خریدارانی که در قرنطینه بودند، برای تازه کردن فضاهای زندگی خود سرمایه گذاری کردند.

با بسته شدن خرده فروشی ها، بسیاری از مارک های مد بر اساس انعطاف پذیری موجود در چاپ جوهرافشان، در مشاغل آنلاین سرمایه گذاری کرده اند. این برندها شامل نایک، رالف لورن، شاترفلای/اسپون فلاور و ورا بردلی است و این در حالی است که آمازون وعده سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری برای تجهیزات دیجیتال نساجی را داده است زیرا به دنبال تنوع بیشتر تجارت آنلاین خود است.

چاپ دی تی اف (DTF) چیست و مراحل انجام آن

چاپ جوهر افشان در حال حاضر در چندین بخش فعال است، اما نفوذ به بخش های دیگر مانند منسوجات فنی بسیار محدودتر است و فرصت های بیشتری را همگام با بلوغ فناوری پیدا خواهد کرد.

پیشرفت تکنولوژی

با تکامل بازار، پیشرفت های متعددی وجود خواهد داشت که می تواند فروش بیشتر را تضمین کند. این پیشرفت ها شامل اتوماسیون بیشتر پرس ها و تجهیزات تکمیلی، افزایش توان عملیاتی دستگاه و استفاده گسترده تر از جوهرهای مبتنی بر رنگدانه در اثاثیه منزل است.

همچنین نشانه هایی ازعلاقه در حال ظهور تولیدکنندگان به فناوری چاپ مستقیم وجود دارد، که اجازه می‌دهد طرح‌های تی‌شرت سفارشی و خاص با تلفیقی از مزایای چاپ جوهرافشان از جمله حذف مراحل پیش‌فرآوری و امکان استفاده از لباس‌های تیره‌تر سفارشی بدون تغییر رنگ را تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *