1399/01/13

راهنمای خرید حوله

Towel Buying Guide

تا جایی که لذت های ساده زندگی پیش می روند، فقط تعداد محدودی فعالیت لذت بخش بعد از خیس شدن در حمام، دوش گرم گرفتن و شنا کردن وجود دارند که بخشی از آنها توسط یک حوله کرکی پیچیده شده در اطراف خود، ایجاد می گردند. این موضوع ممکن است بخش کوچکی از زندگی شما باشد، اما می تواند کمک کند تا روز راحت تر و بهتری را آغاز نمایید. به همین خاطر، خرید درست حوله های حمام از اهمیت زیادی برخوردار است.
خرید حوله ها با جنس های متفاوت و بسیاری از اصطلاحات حوله، می تواند یک چالش باشد. نگران نباشید در این زمینه راهنمای خرید حوله که در این مطلب آمده است به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارید بدانید.

پارچه های خود را بشناسید

راهنمای خرید حوله - منسوجات خانگی, راهنمای نگهداری, راهنمای خرید, انواع حوله

از بین اولین چیزهایی که می خواهید بدانید این است که جنس و مواد تشکیل دهنده یک حوله از چه چیزهای تشکیل شده است. استاندارد دیرینه برای حوله، پنبه بوده  است، اما مواد دیگر در سال های اخیر نیز پدیدار شده اند که کیفیت بالایی دارند. نکات مثبت و منفی هر یک را بخوانید:

پنبه

  • پنبه مصری: به طور کلی به عنوان پادشاه پنبه ها در نظر گرفته می شود، این پنبه ممتاز به دلیل تعادل در نرمی، دوام، جذب و قابلیت تنفس دارای ارزش است. این پنبه که زیر تابش فراوان آفتاب مصر رشد می یابد، الیاف کوتاه فوق العاده بلندی را تولید می کند.
  • پنبه ترکی: این پنبه که در ترکیه رشد کرده است، بسیاری از کیفیت های پنبه های مصری را داراست. اگرچه نسبت به پنبه مصری قابلیت جذب کمتری دارد، اما به طور طبیعی دارای یک درخشش جذاب است که به حوله ها جلوه ای لوکس می بخشد.
  • پنبه پیما: از همان گیاه پنبه مصر برداشت می شود، اما در کشورهایی مانند فلسطین، استرالیا و پرو رشد می کند که در آن شرایط رشد پنبه متفاوت تر از مصر است. این موضوع باعث می شود تا کمی نرمی را از دست دهد، اما دوام بدست می آورد.
  • پنبه سوپیما: با علامت تجاری “Superior” و “Pima” شناخته می شود. سوپیما اصطلاحی از علامت تجاری شده پنبه پیما است که توسط کشاورزان مورد تایید در جنوب غربی آمریکا تولید می شود، یعنی جایی که اصطلاح پیما از آنجا می آید. پیما یک قبیله بومی آمریکایی در آریزوناست که از اوایل قرن بیستم تولید پنبه را آغاز کرده است.
  • پنبه میکرو: اصطلاحی از علامت تجاری برای پنبه ای است که در هند پرورش یافته است. پنبه، الیاف کوتاهی را تولید می کند که به نخ های کرکی تبدیل می شوند و به حوله ها بافت جیری مانند می دهند.

سازگار با محیط زیست

  • پنبه ارگانیک: پنبه ارگانیک به نوع خاصی از پنبه گفته نمی شود، بلکه به نحوه رشد پنبه اشاره دارد. پنبه های ارگانیک به شما اطمینان می دهند که کشاورزان از آفت کش ها استفاده نمی کنند و از کودهای با کیفیت بالا بهره می برند، به عبارتی دیگر، هر شب برای گیاهان پنبه لالایی می خوانند.
  • بامبو: ممکن است ۱۰۰ درصد بامبو باشد، اما معمولا ترکیبی از بامبو است. علاوه بر قابلیت جذب، پارچه بامبو اغلب یک حس شاداب و درخشندگی ابریشمی را به رخ می کشد و دارای رنگ ثابت است. با این حال، دوستدار محیط زیست بودن بامبو موضوع حائز اهمیتی است. این گیاه به طور طبیعی، تجدیدپذیر است و رشد آن آسان تر از پنبه است، با این حال، برای تبدیل شدن به پارچه پروسه سختی را طی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابریشم مصنوعی، بخش بعدی را بخوانید.

مصنوعی

  • ابریشم مصنوعی: به آن ویسکوز نیز گفته می شود. ابریشم مصنوعی یا رایان، پارچه ای نیمه مصنوعی است که با تصفیه شیمیایی مواد طبیعی ساخته می شود. شاید بامبو بهترین نمونه برای حوله ها باشد. مودال  نوعی ابریشمی مصنوعی است که از درختان راش استخراج می گردد. این نوع ابریشم مصنوعی، امروزه شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
  • میکرو الیاف: معمولا این پارچه مصنوعی از طریق ترکیب الیاف پلی استر و پلی آمید تولید می گردد. اگرچه آنها به اندازه پنبه، احساس تجملی بودن به افراد نمی دهند، اما حوله ها ساخته شده از این نوع الیاف، سبک و بادوام هستند و سریع خشک می شوند. میکرو الیاف برای ساخت حوله های کوچک یا لیف حمام نیز بسیار مناسب هستند، زیرا به خوبی آرایش را جذب می کنند، کثیفی را به دام می اندازند و پوست را لایه برداری می کنند.

در مورد چگونگی ساخت حوله، اطلاعات به دست آورید

راهنمای خرید حوله - منسوجات خانگی, راهنمای نگهداری, راهنمای خرید, انواع حوله

این ساختار می تواند به شما ایده ای در مورد نحوه عملکرد حوله ها در مورد نرمی، خشکی، دوام، خشک شدن سریع تر، آیرودینامیک بهتر برای استفاده به عنوان یک شنل ابرقهرمانی و غیره ارائه دهد. در اینجا برخی از ساختارهای مشترک و آنچه که برای شما معنی می دهند، را بخوانید:

نخ

  • شانه زده شده: برای از بین بردن الیاف کوتاه و ناهموار ، پنبه شانه زده می شود، در این حالت فقط الیاف مرکزی بلند باقی می ماند. نتایج یک پارچه محکم تر و نرم تر است.
  • توخالی: همچنین گاهی اوقات به عنوان هیگرو نیز دیده می شوند، این مسئله بدان معنی است که نخ های پنبه  دارای هسته توخالی هستند که آن ها را به شدت خشک ایجاد می کند. این خلا می تواند جریان هوا را برای خشک کردن سریع تر افزایش دهد. به عنوان یک مزیت اضافی، الیاف توخالی باعث می شود که پارچه پس از شستشو، نرمی بیشتری داشته باشد.
  • رینگسپون: به این معنی است که الیاف به طور محکم به هم پیچیده می شوند و نخ های نرم، محکم و نازک ایجاد می کنند. این ویژگی نسبت به پنبه شانه  شده ، احساس لطیف تری دارد.
  • پیچش: به مقدار پیچش در هر اینچ از نخ اشاره دارد. مقدار کمتری از پیچ و تاب و همچنین پیچش صفر ، سبب پرزدار شدن حوله می شود. مقدار بالاتری از پیچش، حوله ای با دوام و حساس تر را نتیجه خواهد داد.
زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

بافت

  • حلقه: طول های مختلف حلقه، حس های متفاوتی را ارائه می دهند. حلقه های طولانی تر، مانند آن هایی که در پارچه حوله ای پیدا می شوند، احساس کرکی شدن، خشک شدن سریع و رطوبت فتیله ای (جریان رطوبت با مویینگی) را بیش از آنکه آن ها جذبش می کنند، موجب می شوند. حلقه های کوتاه تر، متراکم تر و جذب کنند ه تر هستند.
  • مخملی: بیشتر حوله ها با حلقه های نخ ساخته می شوند، اما حوله های مخملی هیچ حلقه ای ندارند. در عوض، نخ ها صاف می ایستند. این حالت باعث می شود تا حوله کم تر جذب کننده باشد، اما یک سطح نرم و مخملی ایجاد می کند. هم چنین مخمل یک سطح عالی برای الگوهای چاپ ایجاد می نماید.

آراستگی و زیبایی

  • ژاکارد: به روشی اشاره می کند که برای بافت پارچه حوله به کار می رود. ژاکارد، الگوها را گاهی اوقات حتی کاملاً پیچیده می بافد، اما هنوز هم می تواند در استفاده مکرر ایستادگی کند.
  • الیاف رنگی: حوله های رنگ شده با نخ رنگی بافته می شوند. بنابراین الگو از طریق پارچه جدا می شود. این امر چندین مزیت در مقایسه با الگوهای چاپ دارد که می تواند ارزان تر به نظر برسد. الگوهای چاپی نیز رفته رفته با شستشو تغییر می کنند.
  • گرد و غبار طلا: برای نشان دادن نهایت تجمل، حوله های آغشته و اشباع به ذرات طلا خریداری می شود. نه تنها در حمام شما درخشش پیدا می کند، بلکه پس از هر بار استفاده، درخشش های طلایی غبار آلود روی شما باقی می گذارد و باعث می شود تا شما را با یک خدای باستان اشتباه بگیرند.

وزن

  • GSM :مخفف گرم در هر متر مربع. هرچه عدد آن بالاتر باشد، حوله سنگین تر می شود.
  • دولا: به معنای حوله ای است که با دو برابر مقدار نخ بافته می شود. این موضوع باعث می شود تا حوله متراکم تر، بادوام تر و جذاب تر شود، اما دیرتر خشک می شود.

انواع حوله ها را بشناسید

  • حوله حمام: ابتدایی ترین حوله ها که برای خشک کردن پس از دوش استفاده می شوند. معمولاً در ابعاد 27 در 52 اینچ هستند.
  • ملافه حمام: یک سایز بزرگ تر از حوله حمام است و برای کسانی که پوشش اضافی را ترجیح می دهند، مناسب هستند. معمولاً در ابعاد 35 در 60 اینج تولید می شوند.
  • لیف حمام: حوله مربعی کوچک است که می تواند در حمام یا بیرون از آن استفاده شود. به تمیز کردن و پاک کردن دست ها، صورت و بدن کمک می کند. معمولاً ابعاد آن در حدود 13 در 13 اینچ است.
  • حوله دستی: حوله کوچک تری برای خشک کردن دستان خود بعد از شستن آ ن ها است. معمولاً در ابعاد 16 در 30 اینچ اندازه گیری می شود.
  • حوله انگشتی: نسخه کوچک تر یک حوله دستی است که اغلب در حمام های مهمان از آن استفاده می شود. معمولاً ابعاد آن در حدود 11 در 18 اینچ است.
  • توبمت (پادری وان): حوله متراکمی است که بلافاصله بیرون از وان یا دوش روی زمین می گذارند. گاهی اوقات پادری حمام (Bathmat) نیز نامیده می شوند که به جمع آوری آب چکه کرده کمک می کند. معمولاً در ابعادی در حدود 27 در 52 اینج وجود دارند.

در مورد تعداد حوله های مورد نیاز، اطلاع داشته باشید

حوله ها بصورت جداگانه فروخته می شوند، اما در سِت ها (مجموعه ها) نیز به بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، مجموعه ای از حوله ها ممکن است با دو حوله حمام، دو حوله دستی و دو دستمال سفره همراه باشند. اینکه کدام یک برای خانه شما بهتر است، بستگی به این دارد که کدام یک از این مزایا برای شما کاربرد دارد.

مزایای خرید مجموعه (سِت) حوله:

  • اقتصادی تر است. این مزیت به ویژه در مورد خانواده ها صادق است. مجموعه ها معمولاً ارزش بیشتری نسبت به خرید جداگانه دارند.
  • مجموعه حوله تصمیم گیری را آسان تر می کند. اگر موارد اصلی را که می خواهید، حوله هایتان داشته باشند را می دانید، می توانید با دیدن مجموعه ها، سِت مورد نظر خودتان را پیدا کنید و زمان کمتری را به جای مقایسه  حوله ها به طور جداگانه خرج نمایید.
  • تناسب را آسان تر می کند. بسیاری از مجموعه های حوله، قطعاتی با رنگ های مختلف و یا تزئینات دارند که مکمل یکدیگر هستند و باعث زیبایی در دکوراسیون حمام می شوند.

مزایای خرید حوله به صورت جداگانه:

  • روی مدل های حوله مورد نظر خود تمرکز کنید. شاید شما در حال حاضر تعدادی حوله های مخصوص دست و یک پادری حوله ای داشته باشید. شاید شما عاشق یک حوله دست و صورت ضخیم باشید اما به یک حوله خشک کن سریع نیز نیاز داشته باشید، زیرا روزانه دو بار در بیرون کار می کنید. به هر دلیل، خرید یک مجموعه حوله ممکن است تکه هایی اضافی که از آن ها استفاده نخواهید کرد را داشته باشد و یا آن را با قابلیت تطبیق پذیری که نیاز دارید، منطبق نکند.
  • آزادی بیشتر طراحی: از نظر برخی، حتی مجموعه های سازگار با طراحی نیز به اندازه کافی مناسب نیستند. خرید تکه های حوله به صورت جداگانه، آزادی بیشتری را در انتخاب رنگ ها، الگوها و بافت ها برای حمایت از ظاهر حمام خود به شما می دهد.

در مورد چیزی که می خواهید، بدانید، اطلاعات کسب کنید

در حالی که می توانید با استفاده از اطلاعات بالا، حوله هایی را با توجه به قیمت های جداگانشان انتخاب کنید، می توانید با پاسخ دادن به یک سؤال ساده نیز این کار را انجام دهید. چه چیزی برای شما مهم تر است: کاربرد، لوکس بودن، یا نوع طراحی؟

راهنمای خرید حوله - منسوجات خانگی, راهنمای نگهداری, راهنمای خرید, انواع حوله

کاربرد:
“من حوله ای می خواهم که من را خشک کند، نیازی نیست که این حوله خیلی باکلاس و لاکچری باشد.”

روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

پارچه

  • پیما یا سوپیما: هر پنبه ای کاری انجام می دهد و خاصیتی دارد، اما شما نمی خواهید کیفیت آن را کاهش دهید، یا ممکن است به زودی دوباره یک حوله جدید بخرید. پنبه پیما یک انتخاب عالی است ، زیرا بسیاری از موارد مشترک با پنبه مصری را با قیمت پایین تر به اشتراک می گذارد.
  • میکرو الیاف: سبک، بادوام و سریع خشک می شود و برای افراد پرکار و مشغله، ایده آل است.

ساختار

  • پنبه های شانه شده و نخ پنبه باعث افزایش دوام حوله می شوند و به حوله های شما عمر بیشتری می بخشند.

وزن

  • 400–600 GSM: این وزن متوسط، تعادل خوبی بین دوام، نرمی و زمان خشک شدن ایجاد می کند.
  • 300-400 GSM: یک پارچه سبک وزن، سبک تر و نازک تر خواهد بود، بنابراین سریع تر خشک می شود، فضای کمتری در کیف ها می گیرد و احتمال داشتن باکتری را کاهش می دهد. این موارد جزء ویژگی هایی هستند که برای مسافرت ، رفتن به ورزشگاه یا به تاخیر انداختن شستشو، تا حد ممکن مناسب هستند.
راهنمای خرید حوله - منسوجات خانگی, راهنمای نگهداری, راهنمای خرید, انواع حوله

لوکس:

” من یک حوله می خواهم که باعث می شود احساس پادشاهی کنم.”

پارچه

  • پنبه مصری: تقریباً از هر نظر، از جمله نرمی ، همیشه از سایر پنبه ها بهتر است.
  • پنبه میکرو: این پنبه ها به تولید یک حوله پرز دار، نرم و آرامش بخش، تمایل دارند که تقریباً موقع لمس، حسی مثل لمس جیر یا چرم را به فرد منتقل می کنند.

ساختار

  • نخ های حاوی پیچش کم و بدون پیچ و خم: این نخ ها نسبت به نخ های پر پیچ و خم، زیباتر جلوه می کنند.
  • نخ های بلند: این نخ ها، تقویت کننده های نرمی هستند.
  • ساختار دولا: یک حوله متراکم و محکم ایجاد می کند.

وزن

  • 600–900 GSM: سنگین ترین وزن موجود پارچه یک حوله بسیار مجلل (گران) ایجاد می کند.
  • 400-600 GSM: از یک حوله با وزن متوسط چشم پوشی نکنید. یک پنبه ریزتر در وزن متوسط ممکن است به اندازه یک پنبه کمتر با وزن بالاتر مجلل باشد.
راهنمای خرید حوله - منسوجات خانگی, راهنمای نگهداری, راهنمای خرید, انواع حوله

طرح:

“من حوله ای می خواهم که حمام من را به شکلی عالی در آورد.”

پارچه

  • پنبه ترکی: بیشتر پنبه های ممتاز، ظاهری مجلل را به نمایش می گذارند، اما پنبه ترک یک لبه با درخشش طبیعی در خود دارد که به ایجاد رنگ ها و الگوهای برجسته کمک می کند.
  • بامبو: اگر رنگ دغدغه اصلی شماست، بامبو را در نظر بگیرید که دارای رنگ و لعاب چشمگیر است.

ساختار

  • پارچه های ژاکارد یا نخی: این پارچه ها، ظاهری ظریف تر از حوله هایی با الگوهای چاپی دارند.
  • حاشیه های تزئینی، حالت کنتراست، گلدوزی و غیره: به این جزئیات فکر کنید و آنها را در نظر بگیرید. این حالت ها، کوچک و کم تحرک هستند که هوای تصفیه شده و مناسبی را برای حوله اضافه می کنند.

وزن

  • 600–900 GSM: حوله های سنگین تر، احتمالاً ابعادی طبیعی بیشتری نسبت به آنها دارند.
  • 400-600 GSM: حوله های سنگین وزن نیز قابل توجه هستند. اگر تراکم پارچه برخی تزئینات را ببلعد، پارچه سبک تر به آن ها فرصت بیشتری برای برجسته بودن می بخشد.

پس از خرید، آخرین وضعیت را بررسی نمایید

یک حوله با کیفیت بالا در صورت مراقبت صحیح، می تواند سال ها نرمی، دوام و قدرت جذب خود را حفظ کند. اگر به درستی از آن مراقبت نشود، حتی بیشتر پنبه های ممتاز نیز می توانند به سرعت خراب شوند. مهم تر از همه، برچسب مراقبت روی حوله های خود را بخوانید. در اینجا چند نکته جهت مراقبت و افزایش عمر حوله  و نهایت استفاده از آن ها ارائه می شود.

  • قبل از استفاده آنها را بشویید. بسیاری از حوله ها، وقتی در قفسه های فروشگاه هستند روکش  دارند که باعث می شوند روشن تر و نرم تر به نظر می رسند، اما این روکش ها می تواند مانع از جذب شوند. شستشوی اولیه همچنین به تنظیم رنگ و کاهش رنگ آن کمک می کند.
  • از سرکه استفاده کنید. گاهی اوقات اضافه کردن سرکه سفید مقطر به شستشو فواید زیادی را به همراه دارد: این امر به جلوگیری از بی رنگی و کدر شدن کمک می کند و همچنین از شر هر گونه بوی کهنه گی که حوله های ضخیم تر مستعد آن هستند، خلاص می شوید.
  • قبل و بعد از خشک کردن آن ها را پوش یا پف دهید. یک کار کوچک است، اما به شما کمک می کند تا نخ ها پر و انعطاف پذیر بمانند.
  • از نرم کننده های پارچه استفاده نکنید. نرم کننده ها ممکن است باعث شوند تا حوله های شما نرم تر شوند، اما آنها می توانند باقیمانده هایی را به جا بگذارند که مانع از جذب می شوند.
  • از سفید  کننده ها، حتی روی حوله های ایمن در برابر سفیدکننده نیز استفاده ننمایید. سفید کننده برای بیرون آوردن از لکه ها، عالی عمل می کنند، اما می توانند پارچه ها را ضعیف کنند.
  • زیاد روی حرارت راحت نگذارید. با جلوگیری از سفید شدن، گرمای اضافی می تواند حوله های شما را خشک کند و نخ ها را سفت و شکننده نماید. چرخه خشک کن های متناوب  (خشک کن لباس شویی و …) را در نظر بگیرید و حوله در یک روز آفتابی آویزان نمایید یا آنها را هنگام رانندگی از پنجره به بیرون نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *