صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز راهنمای خرید تی شرت از نظر مواد اولیه
1399/02/03

راهنمای خرید تی شرت از نظر مواد اولیه

How to Choose the Best T-Shirt Material

انتخاب طرح تی شرت به اندازه کافی کلافه کننده است و اگر شما در نهایت یک طرح را برگزینید، باز هم تصمیم گیری در مورد نوع پارچه آن باقی می ماند. به جای اینکه فقط ارزان ترین گزینه را انتخاب نمایید (حتی ممکن است ناقص ترین گزینه نیز باشد)، می توانید به سرعت همه چیز را در مورد انتخاب پارچه صحیح برای تی شرت سفارشیتان در این مطلب یاد بگیرید. اجازه بدید تا شفاف تر تا در مورد این قضیه صحبت کنیم. ما قصد داریم تا انتخاب ها را برای شما تجزیه و تحلیل نماییم و هر چیزی که لازم است قبل از تصمیم گیری در مورد پارچه تی شرت بدانید را به شما خواهیم گفت.

راهنمای خرید تی شرت از نظر مواد اولیه - مواد اولیه نساجی, صنعت پوشاک, راهنمای خرید, پوشاک استاندارد, پارچه کتان

100% پنبه

تی شرت ها پنبه ای زیادی وجود دارند. آنها معمولا یک گزینه اقتصادی هستند و رنگ را به بهترین شکل ممکن نشان می دهند. رنگ های مورد نظر شما به گونه ای که روی تی شرت 100% پنبه ای جلوه می کند، هیچگاه بر روی دیگر پارچه ها خود را نشان نمی دهد. با این حال تی شرت های پنبه ای جزء انتخاب هایی هستند که حداقل نرمی را دارند، اما هنوز هم شما با تی شرت 100% پنبه ای احساس ناراحتی نخواهید کرد. معمولا در هنگام خرید به مشتریان گفته می شود که همیشه تفاوتی در زمینه راحتی بین تی شرت 100% پنبه ای و مخلوط سه گانه (tri-blend) وجود دارد. همچنین همه تی شرت های پنبه ای مثل هم نیستند. همیشه بین تی شرت دو شرکت مختلف می توان تفاوت های قابل ملاحظه ای را مشاهده کرد.

راهنمای خرید تی شرت از نظر مواد اولیه - مواد اولیه نساجی, صنعت پوشاک, راهنمای خرید, پوشاک استاندارد, پارچه کتان
چاپ مبتنی بر آب بر روی پنبه 100%

تی شرت های 100% پنبه ای از زمانیکه تی شرت ها به وجود آمده اند، در زندگی ما بوده اند، بنابراین من حدس میزنم که شما قبلا تجربه پوشیدن آنها را داشته اید. شما ممکن است در حال حاضر چند نوع از این تی شرت ها را داشته باشید، پس بیاید تا در ادامه در مورد مخلوط های پلی استر و پنبه صحبت کنیم.

مخلوط های پلی استر و پنبه

مخلوط های پلی استر و پنبه کمی از پنبه 100%، نرم تر هستند. پلی استر از طریق یک فرآیند شیمیایی تولید می شود، بنابراین شما نمی توانید پلی استر زیادی را در محیط بیرون بیابید که در حال رشد باشند (حداقل آن نوعی که برای بافت تی شرت شما مورد استفاده قرار می گیرد، در محیط بیرون یافت نمی شود). پلی استر اغلب مقاومت در برابر حرارت، آب، چروک شدن و پارگی بیشتری نسبت به تی شرت های 100% پنبه ای دارد. آنها سبب تولید تی شرت های کمی کششی می شوند که حس راحتی خوبی را به فرد القاء می کنند.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند
راهنمای خرید تی شرت از نظر مواد اولیه - مواد اولیه نساجی, صنعت پوشاک, راهنمای خرید, پوشاک استاندارد, پارچه کتان
چاپ مبتنی بر آب بر روی مخلوط پنبه/ پلی استر

پلی استرها در طیف وسیعی از محصولات روزمره، مانند بطری ها، فیلم و تارپولین (گونی قیر اندود) مورد استفاده قرار می گیرند. آنها جزء اصلی ماده تکمیل نهایی محصولات چوبی هستند و به خصوص در وسایلی مانند گیتار، پیانو و قایق یافت می شوند. اگرچه به نظر نمی رسد که پلی استر راحت ترین ماده باشد، اما این ماده به شدت پر کاربرد است که در مجموعه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از شاید از نظر شما ممکن نباشد. اگر شما تاکنون یک تی شرت پلی استری خریداری نکرده اید (هر چند با توجه به تعداد زیاد تی شرت هایی که در داخل آنها از پلی استر استفاده می شود، این موضوع عجیب است) ممکن است الان زمان آن باشد تا ببینید این تی شرت ها تا چه اندازه بادوام و راحت هستند.

مخلوط های سه گانه (Tri-blends)

مخلوط های سه گانه همانطور که از نامشان پیداست، ترکیبی از سه ماده پنبه، پلی استر و ریون هستند. ریون در این ترکیب یک ماده جادویی به شمار می آید. ریون یک ماده تولیدی است، اما جزء مواد مصنوعی در نظر گرفته نمی شود، چون از یک ماده ارگانیک، یعنی خمیر چوب ساخته می شود. با توجه به تکنیک های تولید مختلفی که ریون دارد، می توان آن را مانند ابریشم، پشم، کتان یا پنبه احساس کرد. بسیار شگفت انگیز است که می تواند با مقداری چوب به همچین ماده جالب و جذابی دست پیدا کنید. اگر شما هنوز یک تی شرت tri-blend را خریداری نکرده اید، پیشنهاد می کنیم اکنون یکی از آنها را انتخاب کنید تا راحتی این نوع تی شرت ها را کشف نمایید. این نوع تی شرت ها معمولا در بین سه گزینه انتخاب تی شرت، گران ترین نوع هستند، اما اگر شما تاکنون یک تی شرت tri-blend را امتحان نکرده اید و می خواهید به راحت ترین نوع تی شرت در دنیا دست پیدا کنید، ارزش آن را دارد تا این نوع تی شرت را خریداری نمایید.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو
راهنمای خرید تی شرت از نظر مواد اولیه - مواد اولیه نساجی, صنعت پوشاک, راهنمای خرید, پوشاک استاندارد, پارچه کتان
چاپ مبتنی بر آب بر روی مخلوط سه گانه (tri-blend)

گزینه های دیگر انتخاب ماده تی شرت

اگر شما به دنبال چیزی غیرمعمولی هستید، انتخاب های دیگری نیز وجود دارند. چون این گزینه ها نسبت به سه انتخاب اول محدودتر هستند، لذا قیمت آنها کمی بیشتر است. اما این گزینه ها، مزایای منحصر به فردی را به شما ارائه می دهند، به خصوص اگر در جای سردی زندگی می کنید یا به چیزی برای خنک نگه داشتن در هنگام کار سخت نیاز دارید، این گزینه ها می توانند برای شما سودمند باشند.

بامبو

محبوبیت بامبو به عنوان ماده ای برای تی شرت ها در حال افزایش است، چون این ماده خاصیت ضد باکتری و جذب رطوبت دارد. این نوع تی شرت ها برای کار سخت یا دویدن، انتخاب خوبی هستند. آنها می توانند دما را پایین نگه داشته و تحمل کردن یک روز گرم تابستانی را آسان تر نمایند.

ویسکوز

ویسکوز به دلیل اینکه از خمیر چوب تولید می شود، نوعی ریون محسوب می گردد. برخی خاصیت های این ماده مشابه ریون است، اما چون به صورت طبیعی خاصیت جذب رطوبت دارد، همانند بامبو برای کارهای سخت نیز عالی عمل می کند. اگر به شما دنبال خرید یک تی شرت ویسکوز هستید، ما تی شرت هایی که ترکیبی از پلی استر- ویسکوز هستند را به شما پیشنهاد می نماییم.

کنف

کنف برای مدت زمان زیادی در اطراف زندگی ما بوده است، اما به تازگی از آن برای ساخت پوشاک استفاده می شود. کنف نه تنها برای پوشیدن راحت است، بلکه با جذب مقادیر زیادی کربن دی اکسید به حفظ فعالانه زمین نیز کمک می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *