صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز 5 روش برای زندگی پایدار و در عین حال مطابق با مد روز
1399/02/15

5 روش برای زندگی پایدار و در عین حال مطابق با مد روز

Ways to Live a More Sustainable yet Stylish Lifestyle

روشی بهتر برای زیستن به غیر از زندگی سبز وجود ندارد. اما در این روزگار و سن و سال که راحت تر می توانیم هر چیزی را که دوست داریم مصرف کنیم، آیا هر چقدر در مورد مسائل مختلف کمتر بدانیم، راحت تر نخواهیم بود؟ قطعا ادامه دادن به سبک زندگی پایدار، به ویژه اگر به مد علاقمند باشید، مشکل است. به همین دلیل ما برای فایق آمدن با این مشکل، 5 روش آسان را به شما معرفی می کنیم. با این وجود، زندگی به سبک پایدار فقط به چند گزینه محدود نمی شود. به استفاده از کیسه های پلاستیکی نه بگویید و کیسه های خرید با قابلیت استفاده مجدد که قبلا کیک استارتر (Kickstarter) برای ابداع مسیر زندگی سبز از آنها بهره برده است را انتخاب نمایید. و اگر نمی دانید که چگونه فشن آهسته را به سبک زندگی مد گرایانه (و بسیار سریع) خود وارد نمایید، ما آن را به شما آموزش خواهیم داد. مطمئن باشید که اگر شما می خواهید به صورت پایدارتر زندگی کنید، خوش لباسی و مد شما به خطر نخواهد افتاد. در ادامه 5 روشی که می توانید در عین حفظ کردن سبک مدگرایانه خود به صورت پایدارتر نیز زندگی کنید به شما معرفی خواهد شد.

5 روش برای زندگی پایدار و در عین حال مطابق با مد روز - محیط زیست, فشن, طراحی مد, طراحی لباس

نکته 1: برچسب های لباس طراحان را با جریان فکری دوستدار محیط زیست جایگزین نمایید:

همه ما می دانیم که پوشیدن لباس های طراحان تا چه اندازه می تواند وسوسه انگیز باشد (ما قبلا این وضعیت را تجربه کرده ایم)، اما ذکر این نکته ناراحت کننده است که بخش عمده ای از لباس های برند وارد محل های دفن زباله می شود. بنابراین اگر در مورد این موضوع ناراحت هستید، می توانید برچسب های گران قیمت را دک کنید و آنها را با برند های لباس سازگار با محیط زیست، مثل Lost & Found (یک برند پایدار که توسط دو دوست تأسیس شده است) جایگزین نمایید. اگر به چیزی سازگار با محیط زیست و در عین حال شیک نیاز دارید، می تواند از برند Rallier استفاده کنید. لباس های این برند، ظاهری بسیار شیک و متنوع برای خانم های کارمند به وجود می آورد.

نکته 2: به صورت محدود خرید کردن را آغاز کنید:

ما از مطرح کردن این موضوع چه منظوری داریم؟ با حمایت کردن از طراحان مستقل، به خصوص آنهایی که لباس پایدار و اخلاقی طراحی می کنند، تا حدودی به آنها در زمینه رونق کسب و کار کمک می کنیم. اگر شما واقعا قصد خرید دارید، این روزها برندهای متعددی وجود دارند که محصولات خود را به صورت اخلاقی تولید می نمایند و در عین حال از کل زنجیره تأمین جهان مد نیز آگاه هستند. مشکلی که با خرده فروشان بزرگ و به خصوص فشن سریع وجود دارد این است که آنها نمی خواهند مسئولیت چگونگی و نحوه تولید لباس های ساخته شده را بپذیرند. واقعا غیر ممکن است که در مورد نحوه تولید صدها هزار پوشاک فقط در یک هفته اطلاع کسب کرد. بنابراین به صورت محدود خرید نمایید و از انباشت لباس هایی که به آنها نیاز ندارید، خودداری کنید.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

نکته 3: براساس دانسته های قبلی به خرید کردن اقدام نمایید:

اگر می خواهید گام بزرگی در فرآیند کلی زندگی به سبک پایدار بردارید، اکنون طرز تفکر خود را در زمینه خرید کردن تغییر دهید. اگر همیشه در فکر و ذهن خود بگویید که من به فلان لباس نیاز دارم یا می خواهم آن لباس را خریداری کنم، هیچوقت نمی توانید از مسابقه مد سریع (فست فشن) خارج شوید. اما راه حل چیست؟ می توانید لباس هایی که کمتر تحت تأثیر مد قرار دارند و بیشتر کلاسیک و بدن تاریخ مصرف هستند را انتخاب کنید، در این صورت می توانید آنها را برای فصل ها و سال های آینده نیز بر تن نمایید. شما باید در انتخاب لباس، غرور خود را نیز کنار بگذارید. بدانید که زیبایی در سادگی است. شما به راحتی می توانید در مورد ایده چهار برابر خرید کردن از اچ اند ام (H&M) یا زارا (Zara) فکر کنید، اما حقیقت موضوع این است که آیا این پوشاک برای همه زمانها می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟ طول عمر و کیفیت در این موضوع نقش مهمی دارند.

نکته 4: لباس های دسته دوم را خریداری کنید:

5 روش برای زندگی پایدار و در عین حال مطابق با مد روز - محیط زیست, فشن, طراحی مد, طراحی لباس

بهترین روشی که می توان از طریق آن به صورت پایدار زندگی کرد، خرید لباس دسته دوم است. این روزها با وجود مغازه هایی مانند Buffalo Exchange و سایت هایی مانند Swap Society یا Poshmark انجام این نوع خرید آسان شده است. انتخاب در این فروشگاه ها، محدود نیست. شما می توانید لباس های شگفت انگیزی که فقط چند بار پوشیده شده اند یا بعضی اوقات هنوز برچسب برند را دارند، پیدا کنید. پیدا کردن یک مغازه آنتیک فروشی برای لباس های طراح یا بازدید از مغاز های مورد علاقه Goodwill یا Salvation Army می تواند گزینه دیگری برای شما باشد (به محله های شیک و باکلاس بروید تا بتوانید لباس های مورد نیاز دست دوم خود را در آنجا خریداری کنید).

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

نکته 5: آیا کمد لباس های شما کاملا پر شده است؟ آنها را بفروشید.

وقتی ما در مورد نحوه شروع جمع آوری یک پوشش صحبت می کنیم، قطعا می توانیم سبک زندگی خودمان را تغییر دهیم. بنابراین به شدت به شما توصیه می کنیم که کمد لباس هایتان را از لباس هایی که دیگر به آنها نیاز دارید، خالی کنید و آنها را به صورت آنلاین یا فروش در منزل به دیگران بفروشید. آیا تمایل دارید تا لباس هایتان را با دوستانتان معاوضه نمایید؟ (این کار را انجام دهید، چون شاید لباس های به درد نخور شما برای دوستتان به درد بخور باشد). لیستی از لباس هایی که براساس عادت روزانه می پوشید و لباس هایی که نمی خواهید دیگر آنها را بر تن نمایید، بدون توجه به قیمت، سبک و مد روز بودن آماده کنید. اگر می خواهید از فرمول سادگی در زیبایی است، استفاده کنید، در نهایت چیزیکه رضایت بیشتری برای شما به ارمغان می آود، پیدا خواهید کرد و در واقع گزینه بسیار بهتری با کمد لباس کوچکتری به دست می آورید.
چه کسی می گوید که زندگی کردن به سبک پایدار باعث می شود تا ظاهر شما بد شود و غیر عادی به نظر برسید؟ شما در این نوع سبک زندگی با یک هدف زندگی خود را دنبال می کنید. نکته اصلی اینجاست که اگر به اینگونه مسائل نیندیشیم، هدف خاصی برای بقاء نخواهیم داشت. در هر زمانی شما ممکن است وسوسه شوید تا کالایی را از زارا یا دیگر خرده فروشان فست فشن خریداری نمایید، اما ایجاد این تغییرات تدریجی سبب می گردد تا شما درک کنید که این نوع سبک زندگی در کل سخت نخواهد بود. به زودی این روش به سبک زندگی شما تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *