صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز 3 روند هوش مصنوعی و فناوری که صنعت مد را متحول خواهند کرد
1400/05/06

3 روند هوش مصنوعی و فناوری که صنعت مد را متحول خواهند کرد

Three AI And Tech Trends That Will Transform The Fashion Industry

مد یکی از بزرگترین صنایع جهانی محسوب می شود و انتظار می رود درآمد حاصل از بازار جهانی پوشاک تا سال 2025 به 2.25 تریلیون دلار برسد. اما به احتمال زیاد زمانیکه شما به هوش مصنوعی فکر می کنید؛ هرگز ذهنتان به سمت صنعت مد نمی رود. 
با این حال برندها و طراحان مد همواره با آغوش باز از آخرین فناوری ها استقبال می کنند تا بدین وسیله بر محدودیت های موجود در طراحی، ساخت و تولید غلبه کرده و در دنیای همیشه در حال تغییر مد، در سطوح بالاتری ظاهر شوند.
در ادامه مقاله سعی داریم تا به چند مورد از بزرگترین روندهای فناوری بپردازیم که صنعت مد را متحول می کنند.

پیش بینی روند مد با یادگیری ماشین

برندهای مد می توانند با پیش بینی آنچه که مشتریان در آینده دوست دارند بپوشند، به رویکردهای خود در زمینه طراحی و توسعه محصول جهت دهند.
معمولاً پیش بینی روندها به کار زیادی نیاز دارد، و در برگیرنده مشاهده دستی یا دیجیتال و جمع آوری اطلاعات از طراحان مد و اینفلوئنسرهاست. اما برندهایی مانند Finery و StitchFix توانسته اند با بهره گیری مستقیم از داده های کاربران، خیلی سریع و راحت به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند که به آنها کمک می کند براساس سبک های مورد علاقه افراد، برنامه ریزی کرده و میزان تولید خود را به صورت دقیق تعیین کنند.
در ضمن شرکت Stylumia با توسعه پلتفرم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خود به برندهای مد و سبک زندگی در زمینه پیش بینی تقاضا، تشخیص روندها، مدیریت موجودی کالا و تصمیم گیری های بهتر تجاری کمک می کند.
علاوه بر این خریداران می توانند در خلال تجربه های جستجوی آنلاین، مستقیماً از هوش مصنوعی استفاده کنند. شرکت TrueFit از اطلاعات خصوصی مشتریان استفاده کرده و به آنها در یافتن یک لباس زیر مناسب کمک می کند. همچنین راهکار B2B شرکت Virtusize در زمینه ساخت ابزارهای سایزبندی به برندها کمک می کند؛ ابزارهایی که باعث افزایش رضایت مشتریان و کاهش نرخ مرجوعی محصولات می شوند.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

بر تن کردن جدیدترین خطوط مد توسط مدل های دیجیتال

مدل های مجازی نه تنها به طراحان کمک می کنند تا آخرین ساخته های خود را در سراسر جهان نمایش دهند (حتی در مواقعی که برگزاری شوهای مد به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کووید- 19 ممنوع است)؛ بلکه با به نمایش گذاشتن لباس هایی که هنوز به صورت واقعی ساخته نشده اند، به کاهش زباله ها هم کمک می کنند.
Shudu Gram یک مدل CGI است که توسط هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و عکاس مد، یعنی کامرون جیمز ویلسون (Cameron-James Wilson) ساخته شده است. از زمان معرفی این مدل در اینستاگرام تاکنون، بیش از 200 هزار نفر آن را دنبال کرده اند. بسیاری از دنبال کنندگان این مدل مجازی، پیش از اینکه ویلسون او را در عرصه آنلاین به نمایش بگذارد؛ فکر می کردند او یک مدل واقعی است و پس از اینکه دریافتند Shudu یک مدل کاملاً دیجیتالی است، شگفت زده شدند. در حال حاضر ویلسون مدیر عامل شرکت The Digitals است؛ این شرکت یک آژانس مدل سازی تماماً دیجیتال در جهان است.

استفاده از مد دیجیتال برای خرید کردن

مد به یکی از آلاینده ترین صنایع جهان معروف است؛ از این رو چندین شرکت با استفاده از فناوری سعی دارند تا مد را با محیط زیست سازگار کرده و تا جایی که ممکن است آن را پایدارتر کنند.
در این راستا شرکت Fabrikant با خلق طرح های واقعی و سه بعدی، و ساخت انواع انیمیشن ها امکان بهره گیری از تجربیات تعاملی را برای برندها فراهم می کند. این لباس ها هرگز در دنیای مد ساخته نمی شوند؛ بنابراین قطعاً این یک روش پایدارتر برای انواع شرکت ها جهت عرضه خود بدون ایجاد یک ردپای بزرگ زیست محیطی به حساب می آید.
در عین حال با کمک پلتفرم Dress-X، می توان لباس های دیجیتال را برای شخصیت آنلاین در شبکه های اجتماعی خریداری کرد. روش کار بسیار ساده است؛ کافی است عکسی را در این پلتفرم بارگذاری کرد و هزینه لباس آنلاین را پرداخت نمود. در انتها تصویری از خود را با لباس جدید می توان دریافت کرد. افراد هرگز این لباس را شخصاً نخواهند دید یا آن را در کد لباس شان آویزان نخواهند کرد؛ اما می توانند ضمن تغییر شکل دادن در فضای مجازی، به کاهش ضایعات منسوج صنعت مد نیز کمک نمایند.

روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

وضعیت صنعت مد در آینده

پیشرفت فناوری در حال تغییر دادن بیشتر جنبه های مد است که از طرح های اولیه و شوهای مد گرفته تا تجربه خرید شخصی آنلاین می توان ردپای آن را در همه جا مشاهده کرد.
اتوماسیون و مدل سازی پیشگویانه در حال ارائه بهترین خدمات مشتری به مصرف کنندگان است و در عین حال صنعت مد با کمک مد دیجیتال به اقدامات ابتکاری برای کاهش ضایعات این صنعت روی آورده است.
به زودی می توانید با کمک هوش مصنوعی لباس های جدیدی را برای شخصیت مجازی خود خریداری کنید؛ بنابراین دیگر لازم نیست شخصیت تان را با پیژامه نمایش دهید؛ بلکه می توانید در قالب جدیدترین لباس های مد پاریس در کنفرانس های از راه دور شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *