صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز کاهش 85% مصرف انرژی با بهره گیری از روش پرداخت جدید منسوجات
1401/01/11

کاهش 85% مصرف انرژی با بهره گیری از روش پرداخت جدید منسوجات

Precise route to 85% energy savings

آزمایشگاه Alchemie Technology مستقر در کمبریج بریتانیا، می گوید روش پرداخت دیجیتالی دقیق و جدید Novara می‌ تواند به تولید کنندگان اروپایی منسوجات کمک نماید تا سالانه بیش از یک میلیون یورو صرفه جویی کنند و حتی با افزایش سرسام آور قیمت انرژی در قاره سبز نیز به سودآوری برسند.

Novara از فناوری جت (فواره) با سرعت بالا برای اعمال نانو قطرات روکش های کاربردی، تنها در صورت نیاز بر روی پارچه ها استفاده می کند؛ نتیجه استفاده از این فناوری، 85% مصرف انرژی پایین تر و 50% مصرف مواد شیمیایی کمتر در مقایسه با روش های سنتی است.

پرداخت سنتی منسوجات یک فرآیند انرژی بر است که با غوطه ور کردن کل پارچه در یک حمام شیمیایی، پوشش مایع را اعمال می کند و برحسب جرم پارچه حدود 80% آب را به پارچه اضافه می نماید که بعدها باید خشک شود.

قیمت گاز در اتحادیه اروپا در طول سال 2021 به شدت افزایش یافته و به دلیل درگیری در اوکراین که به نگرانی ها در زمینه عرضه جهانی انرژی دامن زده است، ممکن است بیش از این افزایش یابد. قیمت گاز در اروپا از 16 یورو در سال گذشته به 142 یورو به ازای هر مگاوات ساعت در اول مارس رسیده است.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

به ازای هر کیلوگرم موادی که برای خشک کردن پارچه های عبور داده شده از حمام فولارد لازم است، باید بیش از 2 کیلو وات ساعت انرژی مصرف شود. Alchemie تخمین می زند که هزینه های سرسام آور گاز، هزینه های انرژی سالیانه برای عملیات پرداخت منسوجات در اتحادیه اروپا را به بیش از یک میلیون یورو در سال افزایش دهد.

روش پرداخت دیجیتالی دقیق Novara، یک سیستم کاربردی، یک طرفه و کم مصرف است که امکان اعمال روکش های کاربردی را تا 20 برابر بالاتر از فرآیندهای سنتی به صورت یکنواخت تر و با کیفیت بالاتر فراهم می کند. این امر باعث صرفه جویی 85% در مصرف انرژی می شود.

در ضمن این روش دارای مزایای قابل توجهی است. این صرفه جویی در مصرف انرژی به ازای هر کیلوگرم، باعث کاهش انتشار یک کیلوگرمی دی اکسید کربن می شود. اتحادیه اروپا به تنهایی حدود 130 هزار تن منسوجات فنی را در سال تولید می کند. استفاده از فناوری Novara، باعث کاهش بیش از 100 هزار تنی انتشار دی اکسید کربن خواهد شد.سایمون کیو (Simon Kew)، مدیر عامل شرکت Alchemie Technology می گوید: «هزینه های انرژی، صنعت منسوجات فنی اتحادیه اروپا را فلج کرده و وضعیت به سرعت در حال بدتر شدن است. قیمت گاز در اروپا در سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است، و این هزینه ها دوباره شدت گرفته و به شدت تولید کنندگان اتحادیه اروپا را متضرر کرده است. بسیاری از تولید کنندگان نساجی اکنون در حال تلاش برای بقا هستند؛ زیرا قراردادهای عرضه آنها در حال حاضر افزایش یافته که منعکس کننده افزایش اخیر قیمت انرژی است. فناوری پرداخت دیجیتالی دقیق Novara، می تواند هزینه های انرژی را تا 85% کاهش دهد؛ از این رو شرکت های فنی پرداخت منسوجات می توانند با بهره گیری از آن به سوددهی برسند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *