صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پایداری؛ پر جستجوترین اصطلاح در صنعت مد
1399/05/21

پایداری؛ پر جستجوترین اصطلاح در صنعت مد

Sustainability in Fashion Industry

بزرگترین پلتفرم جستجوی جهانی مد، Lyst است که به کاربران خود اجازه می دهد تا به هزاران مغازه آنلاین در آن واحد دسترسی پیدا کنند. این پلتفرم با توجه به تمام داده های جستجو، یک گزارش سالانه جمع آوری می کند که در آن تمام موارد جستجو شده توسط مصرف کنندگان در طول سال گذشته منتشر می گردد. در سال جاری، 104 میلیون نفر در سراسر جهان از Lyst استفاده کرده اند که شش میلیون جنس را در بیش از 12 هزار مغازه خریداری نموده اند.
پلتفرم Lyst با جمع آوری داده ها از طریق همه این جستجوگران، همراه با پوشش رسانه ای و آمارهای رسانه های اجتماعی از طریق برندهای محبوب، گرایش هایی که بیشترین نمایش را در سال 2019 داشته اند، تعیین کرده است. در میان سه مورد از آنها، یکی به پایداری در صنعت مد مربوط بوده که امیدواریم این مسئله همچنان صنعت مد را به رعایت فعالیت ها و اثراتی که بر اقلیم خواهند داشت، ملزم کند. سه گرایشی که بیشترین جستجو را در سال 2019 داشته اند، به شرح زیر هستند.

پایداری

جستجوی پایداری و همچنین کلمات مرتبط با پایداری در صنعت مد از سال 2018 با رشد 75 درصدی رو به رو بوده است. در هر ماه سال 2019، 27 هزار جستجوی خاص برای مد پایدار انجام گرفته است. جستجوهای مربوط به مواد پایدار خاص نیز با افزایش نسبت به سال قبل مواجه شده است. ایکانیل، پنبه ارگانیک و تنسل به ترتیب رشد 102%، 52% و 42% را داشته اند. بالاترین جستجو برای دسته بندی های محصول هم به دنیم پایدار و آموزش دهندگان پایدار تعلق داشته است. برندهایی که ابتکارات پایداری را راه اندازی نموده اند، پر طرفدارترین هستند. این ابتکارات از مواردی نظیر استفاده از مواد پایدارتر جهت پشتیبانی از راه اندازی یا برنامه های بازیافت جهت اتخاذ نمودن فروش مجدد یا اجاره دادن تشکیل شده است.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

پایداری؛ پر جستجوترین اصطلاح در صنعت مد - مد, محیط زیست, فشن, صنعت مد

فروش مجدد

وقتی صحبت از فروش مجدد به میان می آید، متوجه می شویم که میزان جستجوها برای فروش مجدد محصولات لوکس از سال 2018 با رشد فراوان 255% مواجه بوده است. اطلاعاتی که Lyst از ThreadUp استخراج کرده، نشان می دهد که 26% از مصرف کنندگان کالاهای لوکس در حال حاضر به دنبال خرید لباس دست دوم هستند. سایت TheRealReal نیز داده های جالبی تولید کرده است که افزایش 32% در تعداد خریداران انتخابی کالاهای دست دوم لوکس نسبت به خریداران فست فشن را نشان داده است.

اجاره دادن

بازار کالاهای اجاره ای نسبت به سال گذشته با رشد عظیمی مواجه شده و ارزش آن در حال حاضر به 1 میلیون دلار می رسد. پیش بینی می شود که درآمد حاصل از این بازار تا انتهای سال 2023 به بیش از 1/9 میلیون دلار برسد. گزارش پایداری مینتل (Mintel) نشان می دهد که بیش از نصفی از نسل جدید یا قبلا کالایی را اجاره داده اند یا به طور جدی در حال بررسی کردن این موضوع هستند. امروزه توانایی اجاره دادن لباس با توجه به سایت هایی که متمرکز بر این موضوع فعالیت دارند، از گذشته آسانتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *