صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پارچه شیلد ریوالو (Shield Revolve) تبلور پتانسیل های چرخه ای
1400/07/10

پارچه شیلد ریوالو (Shield Revolve) تبلور پتانسیل های چرخه ای

Pertex Shield Revolve for circular possibilities

شیلد ریوالو (Shield Revolve) یک پارچه جدید ضد آب تک ماده ای است که توسط برند Pertex عرضه شده است. دفتر مرکزی این برند در شهرک کلیترو (Clitheroe) بریتانیا قرار دارد و پیشرو صنعت تولید پارچه های فنی سبک محسوب می شود.

استیو لایکاک (Steve Laycock)، مدیر برند Pertex می گوید: «پارچه های معمولی ضد آب قابل تنفس از چندین لایه پلیمری مختلف مانند نایلون، پلی اورتان، پلی استر و فلوئورو پلیمرها ساخته می شوند، و به صورت یک پارچه چند لایه ای (ماده ای) لمینت می گردند. بازیافت این پارچه ها در پایان عمر محصول به دلیل چالش های عمده در زمینه تفکیک پلیمرهای مختلف بسیار دشوار می باشد».

هر لایه از پارچه Shield Revolve از پلیمر بازیافتی 100% ساخته می شود؛ از این رو تاثیر کلی پارچه بر محیط زیست کاهش می یابد. این پارچه کاملاً عاری از مواد پر و پلی فلورو آلکیل (PFAS) از جمله DWR و غشاها است.

برند بریتانیایی Rab از پارچه شیلد ریوالو در کاپشن های مجموعه Downpour Eco برای فصل بهار / تابستان 2021 و پاییز / زمستان 2021 استفاده کرده و توانسته نسخه سه لایه این پارچه را در کاپشن های مجموعه Arc Eco خود تلفیق کند.

جیم ایوانز (Jim Evans)، مدیر بازاریابی برند Rab در این باره می گوید: «ما در Rab مفتخریم که از همان روزهای اولیه با برند Pertex همکاری کرده ایم. ما با همکاری هم در زمینه تولید لباس ها و تجهیزات بیرون پوش با عملکرد بالا پیشتاز هستیم؛ در واقع محصولات ما حداکثر محافظت را به کاربر ارائه می دهند. از آنجاییکه ما در حال حاضر یک شرکت معتبر در زمینه عدم تاثیرات آب و هوایی هستیم و قصد داریم تا سال 2022 تولید کربن خود را به صفر برسانیم؛ لذا هر چیزی در روند طراحی محصولات ما ابتداً از لحاظ تاثیر آن بر روی کره زمین مورد بررسی قرار می گیرد و بررسی عملکرد محصول در رتبه بعدی قرار دارد. بسیار خرسندیم که Pertex نیز چنین دیدگاهی دارد. ما با هم موفق شده ایم کاپشن های مجموعه های Downpour Eco و Arc Eco را با استفاده از پارچه 100% بازیافتی Shield Revolve طراحی کنیم و در عین حال توانسته ایم ضمن دستیابی به عملکرد مورد انتظار، تاثیر زیست محیطی خود را نیز کاهش دهیم».

آیا فشارهای تورمی باعث توقف رشد تولید در ترکیه می شود؟

به علاوه برند سوئدی Klättermusen نیز قصد دارد از یک پارچه 2.5 لایه Shield Revolve در کاپشن های مجموعه جدید خود با نام Brede 2.0 و شلوارهای پیش بندی سرهمی مجموعه Brage 2.0 استفاده کند. ایدا هولمن (Ida Holemen)، رئیس بخش بازاریابی جهانی این شرکت می گوید: «ما همیشه در تلاش برای توسعه و یافتن راهکارهایی هستیم که مسیر تکامل مان را به سوی فردا هموار می کنند. تفکر چرخه ای (مدور) بخش مهمی از این مسیر است. پارچه Shield Revolve از الیاف بازیافتی پسا مصرف پارچه ها و غشاهای آنها تشکیل شده است، به علاوه از یک لایه محافظ پشتی هم بهره می برد؛ از این رو یک ماده سه لایه بسیار بادوام محسوب می شود. بنابراین نه تنها بازیافت شده است؛ بلکه دوباره هم قابل بازیافت می باشد».برند لباس ورزشی اتریشی Martini نیز این پارچه را در چهار مدل از جدیدترین محصولات خود از جمله کاپشن های Turbulence و Changeover به کار گرفته است. لودویگ موز (Ludwig Moz)، مدیر بازاریابی این شرکت می گوید: «تک تک محصولات تولیدی ما ورزشکاران را قادر می سازند تا به بهترین عملکردهای فردی خود دست پیدا کنند. برای اینکه محصولات ما چنین اطمینانی به کاربر بدهند؛ باید از مواد عملکردی سطح بالا و قابل اعتماد ساخته شوند. در هنگام انتخاب این مواد، علاوه بر اینکه عملکرد و طول عمر آنها برای ما مهم است، تاثیر آنها نیز بر محیط زیست اهمیت زیادی برایمان دارد. پارچه شیلد ریوالو به لطف استفاده دقیق از منابع در خلال فرآیند تولید، نسبت بالای محصولات قابل بازیافت و هزینه های پایین دفع پسماندهای آن، ماده ای مناسب برای ماست».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *