صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز فناوری خنک کنندگی دو منظوره برای منسوجات
1400/11/02

فناوری خنک کنندگی دو منظوره برای منسوجات

New dual action textile cooling technology

فناوری HeiQ Cool اولین فناوری نساجی به شمار می آید که هم دارای قابلیت خنک‌ کنندگی تماسی فوری و هم مجهز به قابلیت خنک‌‌ کنندگی تبخیر مستمر است.

با توجه به اهمیت کنترل دمای بدن، پارچه های تولید شده توسط HeiQ Cool به صورت مستمر دمای پوست را از طریق قابلیت خنک ‌کنندگی دو منظوره تنظیم می‌کنند. در مرحله اول، جذب انرژی باعث ایجاد خنک‌ کنندگی فوری بعد از پدیدار شدن اولین نشانه‌های عرق می شود و همین امر تجمع گرما را به تاخیر می اندازد. در ادامه قابلیت خنک ‌کنندگی تبخیر مستمر از طریق کنش انرژی تبخیر کننده که سیستم تنظیم حرارتی پوست را تقلید می کند ایجاد می‌شود؛ این کار تا زمانیکه بدن داغ باشد و تولید عرق کند، ادامه می یابد.

این فناوری مناسب برای همه انواع پارچه ها، توسط شرکت HeiQ که دفتر مرکزی آن در زوریخ سوئیس قرار دارد، معرفی شده است. قرار است این تکنولوژی بر روی منسوجات خانگی به ویژه کالاهای خواب (مانند پارچه‌های ضخیم تشکی و انواع بالش و ملحفه) اعمال شود. اعمال این روکش بر روی چنین پارچه هایی باعث می شود تا بعد از بروز اولین نشانه های عرق کردن، تجمع گرما به تاخیر بیافتد و در نتیجه دما به صورت مستمر تنظیم شود. این اجزا با لمس فوراً خنک می گردند و لایه سطحی پارچه را با همکاری با یکدیگر شارژ می کنند، و همین باعث می شود تا خنکی، خشکی و راحتی بدن تضمین گردد.

روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

پلیمر دارای عملکرد حرارتی مشتق شده از روغن گیاهی پایه زیستی، انرژی گرمایی را جذب کرده و احساس خنک شدگی آنی را به وجود می آورد. اگر بدن همچنان به گرم شدن ادامه دهد؛ عرق می کند، و در این صورت پلیمر هیدرو عملکردی (ثبت شده توسط این شرکت) رطوبت را به همراه گرما منتقل می کند، و در نتیجه یک اثر خنک ‌کنندگی مستمر را به وجود می آورد که پس اتمام روند خنک‌ سازی متوقف می شود. ترکیب پلیمر هیدرو عملکردی با فرمولاسیون پلیمر دارای عملکرد حرارتی مشتق شده از روغن گیاهی پایه زیستی HeiQ Cool، حاوی بیش از 50% محتوای زیستی مورد تأیید USDA است. در ضمن OEKO-TEX کلاس 1 کاملاً مناسب است و اکثر الزامات برند RSL (فهرست مواد محدود شده) را برآورده می کند.هوی کوان لام (Hoi Kwan Lam)، مدیر ارشد بازاریابی شرکت HeiQ می گوید: «از زمانیکه کرونا شروع شده؛ افراد بیشتر بر روی افزایش راحتی خانه های خود سرمایه گذاری می کنند. ما یک سوم از وقت خود را در خواب هستیم؛ به همین دلیل باید روی خرید محصولاتی سرمایه گذاری کنیم که خواب خوبی را برای ما به ارمغان می آورند. تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت Cotton Inc. در سال 2017 نشان داد که 55% از مصرف کنندگان به دنبال عملکردهای تنظیم حرارتی در کالاهای خواب خود هستند. مصرف کنندگان در سال های اخیر تمایل بیشتری برای خرید محصولات کاربردی تر و پایدار از خود نشان داده اند. فناوری HeiQ Cool مبتنی بر اجزای پایداری است که کمتر نمونه آنها را در بازار دیده اید. به علاوه این واقعیت که تکنولوژی مذکور به تعادل موثر دما کمک می کند؛ احتمالاً سبب می گردد تا مصرف انرژی کولرهای گازی شما نیز کاهش می یابد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *