صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز صنعت نساجی چین به سمت الیاف زیست توده می رود
1398/10/29

صنعت نساجی چین به سمت الیاف زیست توده می رود

شرکت های نساجی مدت هاست که به تولید با استفاده از مواد مصنوعی متداول مانند نایلون یا پلی استر وابسته هستند ، اما روند تولید این شرکت ها به زودی تغییر می کند و استفاده از مواد اولیه به سمت الیاف زیست توده گرایش پیدا می کند.
Hismer Bio-Tech مستقر در استان نینگ یانگ ، شهرستان تایان در استان شاندونگ در شرق چین ، فیبر زیست توده را از یک منبع بسیار غیرمعمول تهیه می کند و آن صدف های میگو و خرچنگ است.
در آزمایشگاه شرکت ، حجم زیادی از صدف های میگو و خرچنگ به چشم می خورد که پس از طی کردن مراحل غربالگری و پردازش شرکت ، پوسته ها از ضایعات مواد غذایی به فیبر کیتوزان تبدیل می شوند که اساساً از سایر الیاف مصنوعی قابل تشخیص نیست.
هو گوانگمین ، مدیر این شرکت گفت: “فیبر زیست توده می تواند وابستگی شرکت های نساجی متکی به مواد حاصل از نفت خام را کم کند.”
وی گفت شرکت هیسمر برای تولید حدود 6000 تن فیبر زیست توده سالانه 10،000 تن زباله حاصل از پوسته را از شرکتهای فرآوری غذاهای دریایی در بنادر چینگدائو ، یانتای ، دالیان و نینگبو در چین جمع آوری می کند و هم اکنون این شرکت به بزرگترین تولید کننده تجدید پذیر دریایی در جهان تبدیل شده است.

صنعت نساجی چین به سمت الیاف زیست توده می رود - نساجی چین, فناوری تولید, پوشاک چین, انواع فیبر, آینده نساجی
این فیبر توسط تولید کنندگان پوشاک مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که دوستداران مد لباس زیر ضد باکتری شیک را از تولید کننده لباس زیر زنانه Embrry Form خریداری می کنند ، به سختی می توانند تصور کنند که آنها از پوسته های میگو و خرچنگ تولید شده اند.
هو گفت ، این پارچه نه تنها در ساخت جوراب ، لباس زیر ، ملافه ، بلکه از محصولات پزشکی مانند ماسک و پدهای بهداشتی و همچنین پارچه مخصوصی که در صنعت هوافضا استفاده می شود ، به کار می رود.
وی گفت این نوآوری باعث شده است که شرکت های نساجی از ورشکستگی نجات پیدا کند. زیرا به دلیل بالا رفتن هزینه تولید و بازار صادرات راکد ، این کارخانه ها در تجارت مشکلات زیادی داشت. هو گفت در این شرایط شرکتی با 800 کارگر مجبور شد 200 نفر از آن ها را به دلیل شرایط بد بازار اخراج کند.
پنج سال پیش ، این تولید کننده نساجی شركت خود را بر پایه توسعه فناوری تولید و تجهیزات ساخت مواد زیست توده قرار داد.
وی همچنین گفت شرکت هیسمر برای تولید محصولات پارچه ای در مصارف پزشکی با 70 شرکت از جمله تویوتا و شرکت های آلمانی فرویدنبرگ و مدوننت همکاری کرده است. همچنین این محصول با شرکت فناوری محور تایوانی BenQ و تولید کننده لباس زیر زنانه مستقر در هنگ کنگ ، Embry Form همکاری نزدیک دارد.
هو گفت در گذشته ، 500 کارگر در کارگاه نخ ریسی وی وجود داشتند. با این حال ، تولید فعلی فقط به 75 کارگر نیاز دارد ، زیرا بیشتر پردازش ها توسط تجهیزات خودکار انجام می شود.
هیسمر مواد مورد استفاده در فضاپیمای سرنشین دار “Shenzhou” و آزمایشگاه فضایی “Tiangong” در چین را تولید کرده است ، زیرا آنها از نظر ضد کپک مقاوم بوده و در برابر آتش، الکتریسیته ساکن و بو مقاومت دارند.
Hismer تنها شرکتی نیست كه در صنعت نساجی چین نوآوری دارد. BMSG نیز یک شرکت فرآوری مواد جلبک دریایی، در حال تبدیل جلبک دریایی به الیاف زیست توده برای پارچه ای است که می توان با اطمینان از آن برای پانسمان های جراحی استفاده کرد.
مدیر هیسمر می گوید: “یک تن جلبک دریایی فقط با 8000 یوان (207 دلار) قابل خریداری است. با این وجود ، پس از تبدیل شدن به آلژینات سدیم ارزش آن 80000 یوان در هر تن است.
جیانگ شیچنگ ، عضو آکادمی مهندسی چین ، گفت که توسعه مواد نساجی زیست توده هنوز در مرحله اولیه است، اما این آینده نساجی است. جیانگ افزود: یک رشته صنعتی برای مواد جدید شکل گرفته است که می تواند تحولی عظیم را به کل صنعت القا کند.
Sun Ruizhe مدیر شورای ملی نساجی و پوشاک چین نیز در مورد آینده مواد زیست توده دید مثبتی دارد و اظهار کرد: محصولات نساجی سبز به روند جدیدی در صنعت نساجی تبدیل شده اند. وی گفت که تولید کنندگان نساجی باید مواد نساجی سازگار با محیط زیست را توسعه داده و کل فرآیند تولید را از آلودگی پاک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *