صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز صنعت نساجی ترکیه مترصد رشد پس از همه گیری کرونا
1400/03/14

صنعت نساجی ترکیه مترصد رشد پس از همه گیری کرونا

Turkey poised for post pandemic growth

صنعت نساجی ترکیه امیدوار است که با انعقاد قراردادهای مشارکتی سود آور با برندهای معتبر جهانی و شرکت های نساجی در دوران پسا کرونا، بتواند در سال های آینده تولید خود را به 100 میلیارد دلار در سال برساند.
احمت اوکسوز (Ahmet Öksüz)، رئیس انجمن صادرکنندگان منسوجات و مواد خام استانبول (ITHIB) می گوید: «بهبود قریب الوقوع تجارت بین المللی فرصت های زیادی را برای شرکت های نساجی ترکیه و شرکای خارجی آنها فراهم می کند. ما در حال طی دوره ای هستیم که در آن برندهای جهانی و به خصوص شرکت های فنی نساجی، به همکاری های بیشتر و بیشتری نیاز دارند. ما قصد داریم با ایجاد روابط برد – برد، همه گیری را به دوره ای از فرصت ها تبدیل کنیم. بخش نساجی داخلی ما متشکل از انبوهی از کسب و کارهای درجه یک است که قبلاً قابلیت های خود را در بازار جهانی اثبات کرده اند». 
طبق گفته اوکسوز، عواملی مانند حرکت صعودی در زمینه منسوجات فنی در سال های اخیر، ظرفیت چشمگیر بخش تولید و موقعیت استراتژیک ترکیه بین اروپا و آسیا، فرصتی را برای مشارکت های بالقوه ای فراهم میکند که می توانند مزایای زیادی را برای تمامی ذینفعان به ارمغان بیاورند. وی عنوان کرده که «این موضوع به زودی خود را در ارقام تجاری ما منعکس خواهد کرد». 
ترکیه به عنوان پنجمین تامین کننده بزرگ منسوجات در جهان، انتظار دارد که در سال 2021 حدود 12 میلیارد دلار منسوجات و 30 میلیارد دلار پوشاک آماده صادر کند. در حال حاضر بیش از 1 میلیون نفر در این بخش اشتغال دارند.
اوکسوز می گوید: «این بخش بسیار پویایی است که مشخصه آن روحیه نوآوری و کارآفرینی است. صنعت نساجی ما کاملاً ریشه دار و منسجم است، و هر روز با پشتیبانی از ظرفیت تحقیق و توسعه و نوآوری، خود را احیا می کند».
صنعت نساجی ترکیه به لطف توافقنامه اتحاد گمرکی بین اتحادیه اروپا و ترکیه که از سال 1996 به اجرا درآمده، کاملاً با استانداردها و هنجارهای اتحادیه اروپا سازگار است.
اوکسوز می گوید: «این توافقنامه یک نمونه عینی از توانایی این بخش در انطباق سریع با تغییرات است، و ما کاملاً با تمام استانداردهای اتحادیه اروپا، از جمله معامله سبز اروپا سازگار هستیم. ما با دید مشارکت در دنیایی سبزتر، انتشار گاز کربن را در تاسیسات خود کاهش داده و به سرمایه گذاری در زیرساخت های سبز ادامه می دهیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *