صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز صدور اولین گواهینامه FSC برای محصولات شرکت Pirelli
1400/03/09

صدور اولین گواهینامه FSC برای محصولات شرکت Pirelli

FSC certification first for Pirelli

شرکت Pirelli اولین نوع تایر ماشین در جهان را عرضه نموده که از لاستیک و ویسکوز تشکیل شده است. این تایر موفق به کسب تاییدیه شورای نظارت بر جنگل (FSC) نیز گردیده است.
این تایر جدید، Pirelli P Zero نام دارد و قرار است برای اولین بار در آخرین مدل پلاگین هیبریدی خودروی BMW X5 مورد استفاده قرار گیرد.
لاستیک طبیعی جزء مواد پایه بسیاری از محصولات پرکاربرد مانند پوتین های لاستیکی و تشک هاست. مسئولیت تولید 80% لاستیک جهان بر دوش حدود 6 میلیون خرده مالک در سراسر جهان است. آنها مزارع کوچکی به ابعاد یک تا دو هکتار را تحت شرایط زیست محیطی بسیار متنوعی در مناطق گرمسیری جهان که به اصطلاح به آن «کمربند لاستیک» گفته می شود، اداره می کنند.
رسیدگی به نیازهای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی این میلیون ها خرده مالک یک چالش اساسی است. پیاده سازی سیستم صدور گواهینامه FSC برای مزارع لاستیک طبیعی، جنگل ها و زنجیره مالکیت؛ با پشتیبانی از تولید مسئولانه و پایدار لاستیک طبیعی به حل این مشکل کمک می کند.
FSC قبلاً در زمینه تایید زنجیره تامین لاستیک طبیعی برای بخش های مختلف مصرف کننده، پیشرفت چشمگیری داشته است. امروز محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که همگی متشکل از لاستیک طبیعی تایید شده هستند. دستکش ها، کفش ها، تشک ها، بالش ها و زیراندازهای یوگا پاره ای از این محصولات به شمار می آیند.
گواهینامه FSC به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که لاستیک و ویسکوز طبیعی موجود در این محصولات از جنگل ها یا مزارعی به عمل آمده که در آنها شرایط کاری ایمن است و تولید موجبات جنگل زدایی یا سایر آسیب های زیست محیطی دیگر را فراهم نمی کند.
بخش تولید تایر تقریباً 70% از لاستیک طبیعی تولیدی را مصرف می کند؛ از این رو می تواند در تامین منابع پایدار نقشی اساسی بازی کند و این اولین گواهینامه FSC است که در این بخش اعطا می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *