صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز صادرات صنعت نساجی پاکستان از کشورهای تولید کننده پوشاک همسایه پیشی گرفته است
1400/11/16

صادرات صنعت نساجی پاکستان از کشورهای تولید کننده پوشاک همسایه پیشی گرفته است

Pakistan’s textile exports catching up

صنعت نساجی و پوشاک پاکستان انتظار رشد خیره کننده 40 درصدی را در سال مالی 2021-2022 را دارد.

اخیراً، عبدالرزاق داوود، مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان به بلومبرگ گفت: «انتظار می‌رود درآمد صادرات پارچه و پوشاک پاکستان 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد و در 12 ماه منتهی به ژوئن به رکورد 21 میلیارد دلار برسد.»

با این حال، داوود پیش بینی کرد که رقم صادرات در سال مالی آینده به 26 میلیارد دلار افزایش یابد.

پاکستان زمانی که همه‌گیری کرونا در سال 2020 شروع شد، کارخانه‌های نساجی و پوشاک خود را بیش از هند و بنگلادش باز نگه داشت. داوود اشاره کرد که این امر باعث برتری این کشور نسبت به کشورهای همسایه شده است.

وی افزود: “بسیاری از سفارشات از بنگلادش و هند به پاکستان منتقل شده است.”

این حرکت باعث شد تا صنعت نساجی و پوشاک این کشور سفارشات بیشتری از برندهای مد جهانی از جمله Target Corp و Hanesbrands Inc دریافت کند.

مسئله دیگری که در حال رخ دادن است این است که پاکستان اکنون در حال تبدیل شدن به رقیبی برای بنگلادش هست. سه یا چهار سال گذشته بنگلادش به شدت قصد داشت تا صنعت نساجی پاکستان را زمین بزند.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

دولت پاکستان همچنین قصد دارد در ماه آینده پیشنهادی را برای ایجاد مشوق هایی برای صادرات به بازارهای جدید مانند آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای مرکزی اعلام کند.

با افزایش اقداماتی مانند معافیت های مالیاتی، وام های با نرخ بهره پایین و تامین برق با نرخی برابر با رقبا در منطقه جنوب آسیا، پاکستان برای تقویت صادرات خود هدفی دو برابری را ترسیم کرده است.

پاکستان همچنین با امضای موافقت نامه ها و اجازه تردد آزاد کامیون ها، منجر به تقویت تجارت با کشورهای آسیای مرکزی می شود. تجارتی که از 14 میلیون دلار در سال قبل به 120 میلیون دلار در شش ماه سال مالی جاری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *