صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز سنجش پارامترهای راه رفتن با حسگرهای بافتنی
1400/08/10

سنجش پارامترهای راه رفتن با حسگرهای بافتنی

Gait breakthrough with knitted sensors

شرکت Footfalls and Heartbeats، مستقر در ناتینگهام انگلستان، همچنان به نوآوری و جابجایی مرزهای آنچه که با حسگرهای بافتنی امکان پذیر است، ادامه می دهد.

در چند هفته گذشته، تیم بافندگی آن کفش‌هایی تولید کرده است که می‌توانند چرخه کامل راه رفتن را بدون وسایل الکترونیکی یا حسگرهای تعبیه‌شده اندازه‌گیری کنند.

چرخه راه رفتن معیاری از مرحله ایستادن و گام برداشتن هنگام راه رفتن یا دویدن است. این مراحل توسط نقاط تماس مختلف زیر پا مشخص می شود. تا همین اواخر، تیم Footfalls اندازه‌گیری پارامترها برای زمانی که به جلوی پای خود فشار می‌آورید را بسیار دشوار می‌دانست.

بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، سیمون مک مستر می گوید: «ما اکنون می توانیم به راحتی اندازه گیری کنیم که چه زمانی انگشتان شما از زمین بلند می شوند. تصور کنید راه رفتن را در بیماران دیابتی جهت پیشگیری از زخم پا به طور دقیق اندازه گیری کنید یا بهبودی سریعتر در افرادی که در حال توانبخشی پس از سکته مغزی هستند و یا میزان پیشرفت بعد از تعویض مفصل ران یا زانو را بدون مراجعه طولانی و پرهزینه برای بیماران سرپایی را پیش بینی کنید.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

همچنین، فوتبالیست‌ها می‌توانند پس از بازسازی رباط صلیبی قدامی (ACL) با این فناوری سریع تر به آمادگی کامل برگردند. همه اینها در حال حاضر در کفشی امکان پذیر است که به نظر هیچ تفاوتی با کفشی که درفروشگاه های معمولی خریداری می کنید، ندارد.
این اختراع در آینده سیستم های مراقبت های بهداشتی و توانبخشی را متحول خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *