صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز رونمایی شرکت آلمانی پوما از سبک ترین پیراهن های ورزشی حاوی فناوری Ultraweave
1400/07/24

رونمایی شرکت آلمانی پوما از سبک ترین پیراهن های ورزشی حاوی فناوری Ultraweave

German firm Puma unveils lightest jersey with Ultraweave tech

شرکت ورزشی پوما (Puma) که در سطح جهانی فعال است؛ فناوری Ultraweave را به منظور تولید سبک ترین لباس های عملکردی توسعه داده است. هدف از طراحی این فناوری، تولید سریع ترین پیراهن های ورزشی مختص فوتبال است. این تکنولوژی جدید در 6 اکتبر آغاز به کار کرد و پیراهن های ورزشی ساخته شده با آن توسط تیم ملی فوتبال مردان ایتالیا در بازی نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا در برابر اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت. در ضمن قرار است تیم ملی فوتبال زنان ایتالیا نیز از این لباس ها استفاده کند.

این شرکت در بیانیه رسانه ای خود اعلام کرد که Ultraweave پس از سال ها آزمایشات مستمر و سنگین لباس های ورزشی پوما توسعه یافته و در واقع یک پارچه بسیار سبک است که برای دستیابی به عملکرد بهینه مهندسی گردیده است. چارچوب اصلی این پیراهن تنها 72 گرم وزن دارد. از آنجاییکه این پارچه بافته شده سبک به واسطه کشش مکانیکی مهندسی شده چهار طرفه تولید می گردد؛ لذا وزنش به شدت کاهش پیدا کرده است. به همین خاطر عملکرد بازیکنان و تیم های ورزشی طرف قرارداد با شرکت پوما ارتقا یافته و سرعت آنها افزایش می یابد.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

فناوری Ultraweave ترکیبی از پارچه، الگوهای ساخت و اجزای کاربردی (تزئینات) است؛ از این رو به اینگونه لباس ها، ویژگی های منحصر به فردی می بخشد. این پارچه بافته شده سبک دارای ساختار جرناپذیر دو بعدی است که با وجود ارتقای دامنه حرکتی بازیکنان و کاهش شدید وزن، همچنان با دوام و با ثبات باقی می ماند. کاهش شدید وزن این لباس ها به دلیل بهره گیری از یک الگوی خاص است که طرح معمولی چهار تا هشت جزئی این پیراهن ها را به دو جزء اصلی کاهش می دهد؛ از این رو تعداد درزها و کوک ها در این پیراهن های ورزشی پایین می یابد.

به علاوه برای چاپ لوگوهای تیم ها یا فدراسیون ها، و یا لوگوی پوما بر روی پیراهن های Ultraweave از روش های جدیدی استفاده می شود که نسبت به روش های انتقال سنتی، سبک تر و قابل تنفس تر هستند. پیراهن های Ultraweave علاوه بر عملکرد و دوام بالا و قابلیت تنفس مناسب، از ویژگی های تنظیم حرارتی هم بهره می برند؛ بنابراین عملکرد مطلوب بازیکن را در شرایط سخت تضمین می کنند. پیراهن های ورزشی پلی استر بازیافتی dryCELL سریع خشک می شوند و احتباس آب را کاهش می دهند؛ در نتیجه عملکرد مناسب فرد چه در صورت خشک بودن و چه در صورت مرطوب شدن تضمین می گردد.استفانو فاورو (Stefano Favaro) مدیر نوآوری Teamsport در پوما می گوید: «ورزش با تقسیم زمان بر ثانیه ها تعریف می شود. از این رو ما لباس را به عنوان محصولی تعریف می کنیم که می تواند به سطوح جدیدی تبدیل شود. ما احساس کردیم که می توانیم سطح ملموسی از مزایای عملکردی را در خلال 90 دقیقه بازی به بازیکنان و تیم ها هدیه دهیم. بازیکنان در طول بازی به طور متوسط 10 تا 13.5 کیلومتر را با سرعت بالا طی می کنند. از این رو برای اینکه عملکرد آنها در طول بازی در سطح مطلوبی باقی بماند؛ لباس های ورزشی باید خود را با نیازهای آنها وفق داده و تکامل یابند. ما با بهره گیری از این فناوری می توانیم ضمن کاهش وزن لباس ها و تجهیزات ورزشی بازیکنان، بر محدودیت های عملکردی موجود نیز غلبه کنیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *