صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز خرید لباس های دست دوم چه مزیتی برای محیط زیست دارد؟
1399/02/13

خرید لباس های دست دوم چه مزیتی برای محیط زیست دارد؟

آیا تاکنون در مورد وجود فروشگاه های لباس دست دوم چیزی شنیده اید؟ بله این فروشگاه های لباس دست دوم به شما اجازه خرید و فروش لباس های دست دوم را می دهند. شما اکنون می توانید لباس های زنانه استفاده شده را در کسری از قیمت واقعی خودشان خریداری نمایید. دورانی که مشتاقانه لباس های شرکت ورساچه (Versace) را بر تن مانکن ها مشاهده می کردید، گذشته است، چون اکنون خود شما فرصت طلایی داشتن این لباس ها را با قیمت بسیار پایینی دارید.
یکی از دلایل عمده ای که فروشگاه های لباس دست دوم به صورت آنلاین به فروش لباس های مارک می پردازند به صرفه جویی در هزینه ها مربوط می شود. اما به غیر از مسئله کاهش هزینه های خرید، مزیت دیگر خرید لباس های استفاده شده برای فروش به مسائل پایداری زیست محیطی بر می گردد. خریدن لباس های دست دوم از نظر زیست محیطی فرآیندی مطلوب است و این سیستم بازیافت به هر کسی در جامعه کمک می کند. در ادامه به مزیت های زیست محیطی خرید لباس های دست دوم اشاره می شود.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

خرید لباس های دست دوم چه مزیتی برای محیط زیست دارد؟ - محیط زیست, صنعت نساجی, پوشاک بازیافتی

ضایعات نساجی

خریدن لباس های دست دوم یکی از بهترین روشها برای مقابله با ضایعات نساجی است، چون لباس ها پس از مدت کوتاهی از پوشیده شدن دور انداخته می شوند. لباس های دست دوم برای سال های بیشتری توسط فرد جدیدی دوباره مورد استفاده قرار می گیرند و این مسئله سبب افزایش عمر این لباس ها می گردد. وقتی تعداد زیادی لباس توسط بیشتر مردم دور انداخته می شود، مقدار عظیمی زباله و ضایعات تولید می گردد. اما وقتی این لباس ها با حداکثر توانایی های خودشان مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند قبل از رها شدن در محل دفن زباله تا بالای 10 سال کاربرد داشته باشند.

سازگار با محیط زیست

آب و مواد شیمیایی زیادی در فرآیند تولید پوشاک ما مصرف می شود. تقریبا به 1800 گالن آب جهت تولید یک جفت شلوار جین نیاز است. اگر لباس ها بتوانند بازیافت شوند، ما می توانیم بیشتر به صورت پایدار زندگی کنیم. آبی که جهت تولید این لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد، به جای اینکه به عنوان ضایعات صنعتی از بین رود، می تواند برای اهداف دیگری مانند نوشیدن آّب به کار رود.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

بازیافت کردن

چرا خریدن لباس های استفاده شده به عنوان گزینه بهتری جهت استفاده از ضایعات نساجی شناخته می شود؟ خرید لباس دست دوم نه تنها سبب توسعه فرآیند بازیافت می شود، بلکه جامعه را به این فرآیند نیز ترغیب می کند. پوشاک قابل بازیافت علاوه بر کمک به نیازمندان، به محیط زیست نیز کمک می نماید. این مسئله در سطح اقتصادی – اجتماعی به مردم اجازه می دهد تا لباس های استفاده شده مارک دار را امتحان نمایند تا به موقعیت بهتری در سطح جامعه برسند. اما این نوع خرید در سطح جامعه به توسعه فرهنگ بازیافت منجر می شود. خرید لباس های دست دوم به حفظ سیستم بازیافت کمک می کند تا مردمی که قادر به تهیه پوشاک نیستند، بتوانند این نوع لباس ها را بر تن نمایند.
مواردی که عنوان شد، چند نمونه از مزایای زیست محیطی و اجتماعی خرید لباس های دست دوم بود. اگر مردم شیوه فروش و خرید لباس های دست دوم را انجام دهند، ما می توانیم به عنوان یک جامعه پیشرفت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *