صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز حمایت BMW از الیاف ایکانیل شرکت Aquafil
1400/02/13

حمایت BMW از الیاف ایکانیل شرکت Aquafil

دانیلا بولینگر (Daniela Bohlinger)، رئیس بخش پایداری گروه طراحی BMW، اخیراً با جولیو بونازی (Giulio Bonazzi)، مدیر عامل شرکت Aquafil در لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی که در آنجا الیاف ایکانیل از تورهای ماهیگیری بازیافت شده و سایر ضایعات نایلونی ساخته می شوند، دیدار کرده است.
تولید الیاف ایکانیل از مواد بازیافتی در مقایسه با نایلون های دارای مواد نفتی، تا 90% پتانسیل گرمایش کره زمین را کاهش می دهد.
گروه BMW از سال 2016 تاکنون از الیاف ایکانیل برای ساخت کفپوش ها و کفی های اتومبیل های BMW i3، BMW iX و سایر مدل های برند خود استفاده می کند.
بولینگر می گوید: «ما در گروه BMW قصد داریم تا صنعت خودرو را در جهت پایداری هدایت کنیم. از همان ابتدا کل چرخه حیات محصول را در نظر می گیریم و به صورت گسترده از موادی استفاده می نماییم که قابل بازیافت هستند و بعدها می توان از آنها برای اهداف دیگری استفاده کرد. الیاف ایکانیل طیف کاملی از رنگ ها را شامل می شوند؛ بنابراین طراحی با استفاده از آنها برای ما بسیار آسان است. مطمئناً هر محصولی که از مواد بازیافتی ساخته می شود؛ باید بی عیب و نقص به نظر برسد و کیفیت فوق العاده ای داشته باشد».
نایلون ایکانیل در حال حاضر یکی از پرمصرف ترین مواد است و بیش از 1000 برند برتر در سراسر جهان مثل آدیداس (adidas)، بریتلینگ (Breitling)، استلا مک کارتنی (Stella McCartney)، پرادا (Prada) و گوچی (Gucci) از آن استفاده می کنند.
زمانیکه محصولات ساخته شده از االیاف ایکانیل به پایان عمر مفید خود می رسند؛ می توان آنها را بار دیگر بازیافت کرده و به محصولات جدیدی تبدیل نمود.
جولیو بونازی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Aquafil می گوید: «شما می توانید هر چند بار که بخواهید این محصولات را بازیافت کنید. ما در تلاش برای ایجاد اقتصاد چرخه ای جهانی هستیم و واقعاً برای حمایت شرکت های برجسته ای مانند گروه BMW ارزش قائلیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *