صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز تولید لباس شنا با بطری های پلاستیکی بازیافتی
1398/03/17

تولید لباس شنا با بطری های پلاستیکی بازیافتی

کمپانی ایتالیایی کارویکو از برترین های دنیای نساجی و تکنولوژی بافت گرد است که به تازگی از آخرین محصول خود تحت عنوان Melville  رونمایی کرده است. Melville، پارچه ای سازگار با محیط زیست است که با استفاده از REPREVE بافته شده است. نخ REPREVE به طور کامل از بازیافت بطری های PET بدست می آید.

کارویکو در یک نشست مطبوعاتی،Melville  را فرصتی برای ورود زباله ها به دنیای مد و فشن، راهی برای تبدیل پلاستیک به پارچه و روشی برای هدیه فرصت های جدید به آلودگی ها معرفی کرد. Melville حاصل بازیافت بطری های پلاستیکی است.

Melville، اولین پارچه پلی بوتیلین ترفتالیت بازیافتی است که در نهایت خلاقیت و توجه به محیط زیست تولید شده است.

تولید لباس شنا با بطری های پلاستیکی بازیافتی - نخ پلی استر, لباس ورزشی, تولید نخ, تکنولوژی تولید, پوشاک ورزشی

تولید Melville، عمری دوباره به بطری های پلاستیکی می بخشد. برای تولید این پارچه ابتدا بطری های PET را شسته، آسیاب و ذوب می کنند. سپس با استفاده از ماده مذاب بدست آمده، تراشه می سازند. در مرحله بعد تراشه ها رو دوباره ذوب کرده و به نخ REPREVE  تبدیل می کنند. در نهایت با استفاده از این نخ، پارچه را می بافند.
Melville به طور کامل از جنس پلی استر است؛ 45 درصد آن PBT و 55 درصد باقی مانده REPREVE می باشد. پلی استر بازیافتی REPREVE، نوعی الیاف پایدار است که از طریق بازیافت بطری های پلاستیکی کهنه بدست می آید؛ بطری هایی که قبلاً در صنعت مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته اند. فرآیند تولید الیاف REPREVE به وسیله کمپانی Unifi به ثبت رسیده است. Unifi در صنعت نساجی فعالیت می کند و در هر ساعت حدود ۲۵۰۰۰۰ بطری پلاستیکی را بازیافت می نماید.
Melville، ترکیبی از دوام و راحتی است. به همین دلیل مناسب تولید لباس شنای آموزشی و حرفه ای است. همچنین می تواند به ترویج روحیه توجه به محیط زیست کمک کند.
بافت فشرده و نفوذپذیرMelville  منجر به محافظت در برابر اشعه فرابنفش و مقاومت در برابر عرق، کرم ضد آفتاب و کلر می شود؛ بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای دوخت لباس شنا مسابقه است.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

تولید لباس شنا با بطری های پلاستیکی بازیافتی - نخ پلی استر, لباس ورزشی, تولید نخ, تکنولوژی تولید, پوشاک ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *