صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز تولید الیاف پلی استر شبه لینن توسط شرکت تیجین
1400/02/19

تولید الیاف پلی استر شبه لینن توسط شرکت تیجین

Linen-like polyester fibre

شرکت تیجین (Teijin) می گوید “در حال حاضر که قیمت الیاف طبیعی به خاطر افزایش تقاضا برای مواد بکر به شدت افزایش پیدا کرده؛ الیاف مصنوعی شبه طبیعی به دلیل ترکیبی از قابلیت هایشان، مراقبت آسان و هزینه مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته اند”.
“علاوه بر این، مواد شبه لینن عملکردی به خاطر رقابت با استایل های قدیمی دهه 80 میلادی موسوم به رترو (retro) به محبوبیت زیادی دست یافته اند. شرکت تیجین با استفاده از یک فناوری‌ ویژه به نیازهای مصرف کنندگان پاسخ داده و پلی ‌استر شبه لینن را به منظور خلق ظاهر ناهموار لینن طراحی نموده است. این الیاف علاوه بر ارائه انعطاف ‌پذیری، درخشندگی و ظاهر طبیعی لینن، ویژگی‌هایی مثل مراقبت آسان و عملکردهای اضافی دارند که مواد لینن طبیعی از آن بی بهره اند”.
تفاوت بین قطر بخش ‌های ضخیم و باریک نخ برای یک ظاهر کاملا طبیعی، در حدود 1.5 برابر است. این ماده یک نخ چسبناک است که بخش‌های نازک و ضخیم آن به تناوب ظاهر می ‌شوند. طول بخش‌های ضخیم آن هم حدود 100 میلیمتر یا بیشتر است. الیاف جدید شرکت تیجین به لطف ساختار ویژه ای که دارند؛ حتی در هنگام استفاده از ماشین کشبافی گردباف نیز ظاهر لینن مانند خود را حفظ می نمایند.
لینن طبیعی مستعد چروک شدن و از بین رفتن رنگ است؛ اما پلی استر شبه لینن تولیدی شرکت تیجین در برابر چروک شدن مقاوم است و به لطف ثبات ابعادی ‌اش دچار از بین رفتن رنگ نمی شود. همچنین این الیاف جدید براساس گفته های کارخانه سازنده به پوست نمی‌چسبند؛ قابل کشش و شستشو هستند؛ می توان به راحتی آنها را خیاطی کرد و حتی به خاطر سطح ناهموارشان به مصرف کنندگان حس راحتی ارائه می دهند.
شرکت تیجین یک گروه مبتنی بر فناوری است که راه ‌حل ‌های پیشرفته ‌ای برای مسائل زیست محیطی، ایمنی، امنیت، کاهش فجایع، تغییرات آب و هوایی و بالا بردن سطح آگاهی در خصوص سلامتی ارائه می‌دهد. حوزه‌های اصلی فعالیت این شرکت، ساخت الیاف عملکردی بالا (های پرفورمنس) مثل آرامید، الیاف کربن و کامپوزیت ها، مراقبت‌ بهداشتی، پردازش رزین و پلاستیک، الیاف پلی ‌استر، تبدیل محصولات و IT است. این گروه در بیش از 20 کشور دنیا، 170 شرکت و حدود 19.000 کارمند دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *