صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز استفاده برند Crystal Denim از فناوری یون نقره Noble Biomaterials بر روی پوشاک
1401/02/12

استفاده برند Crystal Denim از فناوری یون نقره Noble Biomaterials بر روی پوشاک

Crystal Denim first to use Noble Biomaterials’ silver-ion tech on garments

برند Crystal Denim که بخشی از شرکت Crystal International است، یک خط تولید جدید جین را از طریق فناوری Biomaterials’ Ionic+ راه اندازی کرده که هدف آن کاهش 70% نیاز این لباس ها به لباسشویی خانگی در مرحله مصرف است.

به گفته Crystal مجموعه جدید Wash Minus، مفهوم صرفه جویی در آب را در سرتاسر چرخه عمر محصول القا می کند و قصد دارد مصرف آب را در سه فاز چرخه عمر محصول کاهش دهد. این مجموعه در وهله اول از پارچه Second Life استفاده می کند؛ این یک پارچه چرخه ای و بازیافتی است که توسط Crystal Denim با هدف رساندن اتلاف و مصرف آب در رشد پنبه به حداقل ابداع گردیده است.

Crystal Denim در مرحله دوم از فرآیندهای شستشوی کارآمد در مصرف آب استفاده می کند؛ به این معنی که بیش از 80% آب مصرفی آن قابل بازیافت و استفاده مجدد است. اما هدف از استفاده از فناوریIonic+  در مرحله نهایی ساخت جین، کاهش 70% نیاز محصول نهایی به شستشو در مرحله مصرف است.

مایلز لام (Miles Lam)، دستیار مدیرکل شرکت Crystal Denim می گوید: «ما در هنگام توسعه محصولات فناورانه جدید، همواره به پایداری نگاه ویژه ایی داریم. با اعمال محلول جدید ضد میکروبی Ionic+ Durable Noble در مرحله پرداخت محصولات جین، یون های دارای بار مثبت به آنها اضافه می شوند؛ در این صورت نقره یونیزه شده ضد بو باعث می گردد تا شلوار جین تمیز باقی بماند و بو را به خود جذب نکند. در ضمن کاهش نیاز لباس به شستشوی مکرر، کمک به حفظ آب، انرژی و منابع طبیعی و کاهش تخریب پارچه در طول زمان، از دیگر مزایای این شیوه پرداخت است».شرکت Crystal International می گوید قصد دارد همچنان با همکاران خود در زمینه پیشبرد توسعه محصولات پایدار همکاری کند. این شرکت مجموعه Wash Minus را پس از آن عرضه کرد که چشم انداز Net Zero 2050 خود را اعلام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *