صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ادغام فناوری تنظیم کنندگی دمای 37.5 با تکنولوژی تجزیه زیستی پیشرفته (+EB)
1401/01/14

ادغام فناوری تنظیم کنندگی دمای 37.5 با تکنولوژی تجزیه زیستی پیشرفته (+EB)

37.5 Technology Incorporates Enhanced Biodegradation (+EB) into all Products

آزمایشگاه های کوکونا (Cocona Labs)، سازندگان فناوری تنظیم کننده دما 37.5 اعلام کردند که پس از تقریباً چهار سال آزمایش، تمام الیاف و نخ های 37.5، در آینده از فناوری تجزیه زیستی پیشرفته (+EB) استفاده می کنند که باعث تسریع روند تجزیه زیستی طبیعی منسوجات مصنوعی در سایت های دفن زباله می شود. برخلاف مواد مصنوعی استاندارد که تجزیه زیستی آنها قرن ها طول می کشد؛ افزودنی +EB، الیاف و نخ های مصنوعی 37.5 را قادر می سازد تا در زمانی بسیار کوتاه تر از آنچه برای تجزیه زیستی مواد لازم است، تجزیه شوند؛ آن هم بدون اینکه هیچگونه تاثیر منفی بر روی دوام یا عملکرد آنها بگذارد.

منسوجات از دیرباز یکی از اجزای اصلی سایت های دفن زباله بوده اند. الیاف مصنوعی بیش از نیمی از تولید جهانی الیاف را به خود اختصاص می دهند و آزمایشات ثابت کرده اند که عملاً تحت تخریب طبیعی قرار نمی گیرند. برآورد می شود سالانه 17 میلیون تن ضایعات منسوجات به سایت های دفن زباله ریخته می شود که بسیاری از آنها در طول عمر ما (و حتی خیلی فراتر از آن) همچنان بدون تغییر باقی می مانند. تصمیم آزمایشات کوکونا برای افزودن افزودنی +EB به تمام محصولات 37.5 این شرکت (بدون اعمال هزینه اضافی) به منظور مقابله با این مشکل اتخاذ شده است.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

برخلاف الیاف مصنوعی که ممکن است تجزیه بیولوژیکی آنها صدها (اگر نگوییم هزاران) سال طول می کشد؛ فناوری افزودنی +EB باعث افزایش قابل توجه سرعت تخریب الیاف مصنوعی پس از رسوب در سایت های دفن زباله می شود. الیاف +EB 37.5 براساس نتایج آزمایشات به احتمال زیاد طی 80 تا 100 سال حدود 50% تا 80% دستخوش تجزیه بیولوژیکی می شوند و همین باعث می گردد تا ضایعات منسوجات مصنوعی سریع تر احیاء شوند.

جف بومن (Jeff Bowman)، مدیر عامل آزمایشگاه های کوکونا می گوید: «ادغام فناوری +EB در تمام محصولات 37.5، گامی مهم در زمینه تلفیق شیوه های پایدار در صنعت نساجی است. ما افتخار می کنیم با توجه به حجم فزاینده مواد مصنوعی در سایت های دفن زباله و مشکلات مرتبط با آنها، می توانیم این فناوری را بدون نیاز به هزینه اضافی در دسترس صنعت نساجی قرار دهیم. ما عمیقاً معتقدیم که تولید کنندگان و تامین کنندگان باید بهتر عمل کنند؛ لذا سعی می کنیم همیشه در کنارشان باشیم».

آزمایشگاه های کوکونا به این نتیجه رسیده اند که رسیدگی به این مسئله چندان هم آسان نیست؛ اما همچنان بر نظر خود پا فشاری می کنند که می توان منسوجات دور ریخته شده را از یک مشکل بزرگ به یک راهکار تبدیل کرد. فناوری +EB تا جولای 2022 در تمام نخ ها، پارچه ها و پرکننده های 37.5 ادغام خواهد شد.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

آشنایی با فناوری 37.5

موادی که دارای فناوری 37.5 هستند در لباس های بیرون ‌پوش، ورزشی، کار، لباس های پلیسی و نظامی، کفش ها و کالاهای خواب مورد استفاده قرار می گیرند؛ این مواد در اصل برای مدیریت و حفظ دمای بهینه مرکزی و سطح رطوبت نسبی بدن طراحی شده اند. فناوری 37.5 توسط آزمایشگاه های کوکونا که در زمینه توسعه، تجاری سازی و بازاریابی فناوری های مبتنی بر ذرات فعالیت می کند، ابداع گردیده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولدر ایالت کلرادو قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت thirtysevenfive.com مراجعه کنید.

الیاف استیپل PET در مدت 726 روز در آزمایشگاه های ثالث تحت استاندارد ASTM D5511 (تسریع محیط دفن زباله) آزمایش شده اند که حدود 74% دستخوش تجزیه بیولوژیکی شده اند، و به موادی چون دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید کربن، متان و زیست توده تبدیل گشته اند. میزان و نرخ تخریب بیان شده، به این معنی نیست که این مواد همچنان به تخریب ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *