صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز آینده چاپ دیجیتال در صنعت پوشاک و منسوجات خانگی
1398/06/26

آینده چاپ دیجیتال در صنعت پوشاک و منسوجات خانگی

صنعت چاپ دیجیتالی پوشاک شروع به ساختن طرح های خود در صنعت چاپ بزرگ‌ تر کرده‌ است. این صنعت در سال‌ های اخیر رشد قابل‌ توجهی داشته‌ و به نظر می‌ رسد که در آینده رشد بیشتری داشته باشد. Smithers Pira رشد دو رقمی را در بین سال ‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ را پیش‌ بینی کرده است، و بنابراین صنعت چاپ پارچه دیجیتال را یکی از هیجان‌ انگیز ترین فرصت‌ های بازار در صنعت چاپ و نساجی می‌ داند.

فرصت‌ های رشد

گزارش جدید این شرکت، “آینده صنعت نساجی دیجیتال تا سال ۲۰۲۱”، میانگین نرخ رشد سالانه را ۱۲.۳ درصد پیش‌ بینی می‌ کند و انتظار دارد که بازار جهانی در طول پنج سال آینده بیش از دو برابر رشد، ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ (همه ارقام در دلار کانادا) برسد. در طی آن دوره، نشانه ها و علائم موجود نشانگر این است که بخش مواد رشد دو رقمی را حفظ کند، اما پیش بینی می شود که بزرگ‌ ترین افزایش در بخش پوشاک و منسوجات خانگی باشد. این توسعه سریع و پر سود بازار با مجموعه‌ ای از عوامل، از جمله نوآوری‌ های فنی و ایجاد خواسته‌ های کاربر نهایی، تقویت می‌ شود. این بازار در سال ۲۰۱۶ برای سهم منسوجات دیجیتال حدود ۲.۸ % از حجم کلی چاپ بود. اما سهم چاپ دیجیتال در بخشی که رشد میانگین فقط ۳ درصد است، توسعه داده می ‌شود.
طبق گزارش Smithers Pira، ” بیش‌ ترین شتاب در طول دوره تحصیلی در لباس خواهد بود، که زیر بخش‌ های کلیدی مد، لباس‌ های مدرن، و لباس‌های ورزشی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که منسوجات خانگی سریع‌ ترین نرخ رشد را داشته باشند. نمایش‌ ها و تابلو ها تا حدی به کندی رشد می‌کنند – از یک پایگاه بزرگ‌ تر – اما رشد سالانه دو رقمی را در طول دوره مطالعه Smithers حفظ خواهد کرد، که به بزرگ‌ ترین افزایش مطلق ارزش برای سال‌ های ۲۰۱۶ – ۲۰۲۱ تبدیل خواهد شد. منسوجات فنی تا حدی این جایگته تولید را از دست خواهند داد، که نشان‌ دهنده فقدان قابلیت دید، یا تمرکز بر روی بازار های کوچک حاشیه‌ ای است.”
مایک Horsten، مدیر بازاریابی جی ام در Mimaki EMEA می‌ گوید: ” تحول بزرگی در صنعت نساجی در حال رخ دادن است. این امر توسط تعدادی از عوامل، از جمله پیشرفت‌ در چاپگرهای دیجیتالی منسوجات و جوهر، و همچنین تقاضا برای تولیدات با زمان کمتر، زمان چرخه سریع‌ تر و محصولات نساجی سفارشی با سلیقه شخص برای خانه و تغییرات سریع با مد، هدایت می‌ شود. چاپ دیجیتال منسوجات، به این نیازهای بازار می پردازد و یک راه جدید و سبز تر برای تولید منسوجات برجسته ارائه می‌ دهد.”

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

Heimtextil

Heimtextil ، یک نمایشگاه تجاری پیشرو برای خانه و نساجی است، و در فرانکفورت آلمان برگزار شد. این نمایش اولین نمایشگاه تجاری سال را برای این بخش آغاز کرد و یک شاخص گرایشی برای پیش بینی این بخش، برای کل سال کاری ارائه می دهد. در این رویداد برای منسوجات داخلی، طراحی و گرایش‌ ها، فروشندگان و طراحان محصولات و نوآوری‌ های خود را به مخاطبان زیادی از بازدید کنندگان تجاری ارائه کردند. بسیاری از تولید کنندگان اصلی مانندd.gen ، Durst ، EPSON ،HP ، Mimaki و Mutoh حضور داشتند.
رویداد جالب در Heimtextil کارخانه میکرو نساجی بود، که یک نمونه واقعی از کل چرخه تولید دیجیتال، از طراحی، چاپ دیجیتال و قطع خودکار برای ساخت یک روش سلسله وار متحد در جریان کار بود. هورستن قبل از این رویداد گزارش داد: “ما از شرکت در این تجربه بی نظیر بسیار هیجان زده ایم.” وی گفت: “این یک فرصت ایده آل برای بازدید کنندگان این نمایش است تا درک عمیقی از روند چاپ دیجیتال پارچه و درک مزایای آن در کار های چاپ پارچه از انواع و اندازه داشته باشند. بازدیدکنندگان می توانند به سرعت درک کنند که چگونه می توانند چاپ دیجیتالی را به سود خود و مشتریان شان در ترکیب قرار دهند. ”

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

نتیجه‌ گیری

از زمانی که ماشین چاپ چرخشی در اواسط دهه ۱۹۶۰ معرفی شد تا به امروز، هیچ پیشرفت قابل‌ توجهی در فنآوری چاپ منسوجات تا این اواخر وجود نداشته است. با هجوم فناوری‌ های جدید جوهر افشان، در سال‌ های آتی باید زمان بگذرد تا صنعت چاپ منسوجات و تکنولوژی‌ های چاپ جوهر افشان، جهت تعریف مجدد یک الگوی جریان کار و نساجی جدید، ثابت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *