صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پیش بینی بازار پنبه ایالت متحده امریکا
1398/03/02

پیش بینی بازار پنبه ایالت متحده امریکا

بر اساس تحقیقات دانشگاه تکنولوژی تگزاس

با توجه به کشت زیاد پنبه در سال ۲۰۱۹ و مناقشات تجاری پیش آمده بین ایالات متحده و چین، صنعت پنبه با بحران مواجه خواهد شد.
رطوبت بالای خاک مزارع تگزاس مورد توجه پنبه کاران قرار گرفته است؛ به ­گونه­ ای که در هفته جاری، بخش وسیعی از این مزارع زیر کشت پنبه رفت. طی جلسه ­ای که در همین راستا در شرکت PCG برگزار شد؛ نماینده شرکت تولید دانه عنوان کرد: رویای رطوبت به حقیقت پیوست.
در ادامه، مارک براون، مدیر بخش خدمات PCG افزود: در حال حاضر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مزارع پنبه کاشته شده ­اند و هفته آینده شاهد کشت مزارع بیشتری خواهیم بود.
وضعیت بازار تحت تاثیر اختلافات تجاری با چین قرار گرفته است. دولت ترامپ با افزایش تعرفه واردات از چین منجر به آشفتگی هرچه بیشتر بازار شده است.
استیو ورت، مدیر اجرایی PCG خاطرنشان کرد که سال­ های زیادی از داشتن چنین خاک مرطوبی محروم بوده­ ایم.
درحالیکه صنعت از شرایط آب و هوایی موجود خوشحال است اما این شرایط برای صنعت پنبه ایالات متحده چندان خوشایند نیست. در واقع صنعت پنبه آمریکا متکی به صادرات است و در این بازار آشفته باید محصول زیادی را به فروش برساند.
وضعیت نگران کننده بازار ناشی از مناقشات تجاری با چین است. دونالد ترامپ با افزایش تعرفه واردات از چین، روابط تجاری با چین را بدتر کرده و طبعاً بازار پنبه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
طی دو هفته اخیر، قیمت پنبه تا ده سنت کاهش یافته است و انتظار می ­رود که این رقم در دسامبر به شصت سنت برسد. برداشت زیاد پنبه در این فصل، فشار بیشتری به بازار وارد خواهد کرد. ایالات متحده آمریکا ۲۲ میلیون گونی پنبه (وزن هر گونی ۴۸۰ پوند است) برداشت خواهد کرد.
در همین راستا یکی از شرکت کنندگان در بازار پنبه پرسید که چگونه باید ۱۷ میلیون گونی پنبه را که به قصد صادرات کشت شده­ اند را فروخت؟ علاوه بر این با توجه شرایط حاکم بر دنیای تجارت، مقداری از محصول سال پیش نیز به فروش نرسیده که به نوبه خود فشار بیشتری به بازار وارد خواهد کرد.
بنابراین صنعت پنبه قویاً به حفظ برنامه تسهیل بازار نیاز دارد. به نظر می­ رسد که سازمان کشاورزی ایالات متحده به زودی اطلاعیه ­ای در رابطه با کشت ۲۰۱۹ صادر خواهد کرد.
صنعت پنبه ایالات متحده در حال پیدا کردن بازار جدیدی است. آیا هند، بازار امیدوار کننده ­ای خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *